شناسهٔ خبر: 52087178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس راه: تردد در محور روانسر به پاوه به کندی انجام می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شدت بارش برف در محور روانسر به پاوه، گفت: با این حال این مسیر بسته نیست اما به خاطر شدت بارش‌ها، کولاک و کاهش دید حرکت خودروها به کندی انجام می‌گیرد و محدودیت ترددی بیشتری وجود دارد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ «کیخسرو دستغیب» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آغاز بارش برف در اکثر محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان خبر داد و گفت: با این حال همه راه ها باز و تردد در آن ها جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: بارش برف از ساعت اولیه صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شده و طبق اعلام هواشناسی تا فردا (جمعه) در نقاط مختلف استان ادامه خواهد داشت.

سرهنگ دستغیب ادامه داد: علاوه بر محور پاوه و روانسر، بارش در محورهای جوانرود، اسلام آبادغرب و دالاهو و همچنین گردنه های قلاجه، مله ماس و خسروآباد نیز شدید است و رانندگان باید احتیاط بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به آغاز بارش برف و لغزنده بودن همه محورها که از چند روز پیش هم وجود داشت، استفاده از زنجیر چرخ الزامی و پلیس تحت هیچ شرایطی به خودروهای فاقد این وسیله اجازه تردد نمی دهد.

وی در عین حال از ممنوع بودن تردد تمام وسایل نقلیه سنگین و کامیون ها در راه های استان به منظور حفظ ایمنی جاده ها و خودروهای سواری خبر داد.

سرهنگ دستغیب با اشاره به لغزنده بودن جاده ها و کندی حرکت خودروها، افزود: عملیات برف روبی و نمک پاشی برای تسهیل در عبور و مرور وسایل حمل و نقل عمومی توسط پلیس و نیروهای امدادی در حال انجام است.

این مقام انتظامی خاظرنشان کرد: اطمینان از سالم بودن بخاری، برف پاکن و لاستیک خودرو، پر بودن باک بنزین و روشن کردن چراغ های مه شکن خودرو هنگام رانندگی در هوای برفی و مه آلود از جمله مواردی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین نسبت به سرعت و سبقت های غیرمجاز و رعایت فاصله طولی مناسب به رانندگان هشدار داد و گفت: توصیه می شود از سفرهای غیرضروری خصوصا به مناطق اورامانات در این شرایط خودداری شود.

سرهنگ دستغیب در پایان و با اشاره به حضور ۷۰ تیم گشتی پلیس راه در جاده های استان برای ارائه خدمات ترافیکی به همشهریان و هموطنان گفت: به شهروندان توصیه می شود با توجه به گستردگی بارش ها، تا حد امکان از هرگونه تردد در جاده ها خودداری کنند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

بارش برف در بخش غربی کرمانشاه و مرکز استان از بامداد پنجشنبه آغاز شده و براساس اعلام هواشناسی بارش ها تا روز جمعه ادامه دارد.

نظر شما