شناسهٔ خبر: 52082067 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

زمان واریز حقوق دی ماه فرهنگیان + متن اطلاعیه

زمان واریز حقوق دی ماه فرهنگیان طی اطلاعیه ای اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر زمان واریز حقوق دی ماه فرهنگیان طی اطلاعیه ای اعلام شد. به گزارش امور مالی، حقوق دی ماه شاغلين رسمی و پیمانی بصورت نظام هماهنگ ( پایا ) از عصر پنج شنبه 30 دی ماه 1400 درسطح کشور پرداخت خواهد شد.

همچنین حقوق فرهنگیان تمامی استان ها به مرور واریز خواهد شد.

واریز حقوق دی ماه فرهنگیان

 

  حداقل حقوق فرهنگیان تازه کار در سال 1401

حداقل حقوقی که یک معلم تازه کار در بدو ورود به وادی معلمی خواهد گرفت، برابر ۸۰ درصد حقوق یک مربی دانشگاه تهران یعنی ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان است؛ در ادامه معلمان بسته به میزان سابقه، مدرک تحصیلی و تالیفات حقوقشان تنظیم خواهد شد.مجموع ۷۳۰ هزار معلم شامل طرح رتبه بندی معلمان با هدف بهبود کیفیت آموزش، خواهند شد که در طول دوره ۱۰۰ ساله تاسیس نظام نوین آموزش و پرورش تصویب چنین قانونی بی‌سابقه است.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان گفت: مجموع ۷۳۰ هزار معلم شامل طرح رتبه بندی خواهند شد که در طول دوره ۱۰۰ ساله تاسیس نظام نوین آموزش و پرورش تصویب چنین قانونی بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای طرح رتبه بندی معلمان افزایش کیفیت آموزشی است، افزود: معلم باید مطالعه داشته باشد، در نتیجه معلم با سواد دانش آموزان با سوادی را تقدیم جامعه خواهد کرد.

منادی سفیدان اضافه کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان با بودجه ۱۲.۵ هزار میلیارد تومانی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد و از سال آینده ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه به این کار اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: حداقل حقوقی که یک معلم تازه کار در بدو ورود به وادی معلمی خواهد گرفت، برابر ۸۰ درصد حقوق یک مربی دانشگاه تهران یعنی ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان است؛ در ادامه معلمان بسته به میزان سابقه، مدرک تحصیلی و تالیفات حقوقشان تنظیم خواهد شد.

 

حقوق دی ماه

 

میزان افزایش حقوق فرهنگیان در سال ۱۴۰۱

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بخشنامه بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را ابلاغ کرد. بر این اساس، تمامی شرکت‌های دولتی از جمله شرکت‌هایی که دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند، باید افزایش ضریب ریالی حقوق را به طور علی الحساب، ۱۰ درصد لحاظ کنند. رقم قطعی این ضریب، در آینده به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.افزایش حقوق  و دستمزد مشمولان قانون کار نیز به طور علی الحساب، ۱۰ درصد لحاظ می‌شود که رقم قطعی آن در آینده به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

رقم قطعی ضریب حقوق و مزایای کارکنان شرکت‌های دولتی به تصویب هیات وزیران می‌رسد. همچنین رقم قطعی افزایش حقوق کارگران مشمول قانون کار هم به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید. مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) در بودجه پیشنهادی معادل ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به صورت علی‌الحساب پیش‌بینی شده است و رقم قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

 

هر زمانی که رتبه‌ بندی معلمان ابلاغ شود، آن را اجرایی می‌کنیم

یوسف نوری، وزیر آموزش‌ و پرورش عصر امروز در حاشیه بازدید از مدارس منطقه بادرود، اظهار کرد: به لایحه رتبه‌بندی معلمان از سوی شورای نگهبان ایراداتی گرفته‌ شده و نمایندگان مجلس در حال رفع اشکالات شورای نگهبان هستند.

وی افزود: هر زمانی که قانون به ما ابلاغ شود، آن را اجرایی می‌کنیم و دوستان ما در وزارت آموزش‌ و پرورش در حال تدوین آیین‌نامه‌ها هستند.

نوری در خصوص محرومیت دانش‌آموزان از فضای مجازی در ایام کرونا گفت: باید از طریق فضای مجازی و حضوری نقصان آموزش را به طریق منطقی پرکنیم و دانش‌آموزان این فرصت را پیدا کنند که نقصان آموزشی آنها جبران شود.

وزیر آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: ممکن زمان سال تحصیلی افزایش یابد تا فرصت از دست‌ رفته جبران شود و باید معلمان حضور در کلاس را جدی بگیرند و دانش‌آموزان با حضور در مدارس فرصت ازدست‌رفته را جبران کنند.

وی در مورد اسکان فرهنگیان در ایام نوروز گفت: با توجه به فعالیت هتل و اسکان و سفر در کشور ما هم باید از این مورد بهره‌مند شویم و آنچه در جامعه در خصوص سفر و اسکان در ایام نوروز در جامعه انجام شود، ما هم آن را انجام خواهیم داد.

 

 نحوه پرداخت حقوق فرهنگیان در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰

 معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل «نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان انتقالی در سال ۱۴۰۰» و همچنین پیش‌بینی اعتبار مربوط در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.بر اساس این دستورالعمل، به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، بررسی موارد انتقال دائم ورودی و خروجی صرفاً پس از ثبت اطلاعات در سامانه «hrm.medu.ir» قابل بررسی خواهد بود.

«تأیید نهایی اطلاعات ثبت شده در سامانه از سوی ستاد»، «موافقت مبدأ و مقصد»، «تخصیص کد پرسنلی به کارکنان ورودی» و «تأیید کد ملی از سوی سازمان ثبت احوال»، «صدور احکام انتقال از سوی مبدأ و مقصد به شرط عدم تعهد» و ... از جمله شروط تحقق و اتمام فرآیند انتقال است.

 

 

 بارگشت مصوبه رتبه بندی معلمان به مجلس

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، هادی طحان‌نظیف درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: با بررسی‌هایی که در خصوص این لایحه در جلسات شورای نگهبان صورت گرفت، این شورا با اهداف مصوبه موافق است و کلیت آن با توجه به اینکه ماهیت مصوبه لایحه است، مورد پذیرش این شوراست اما در برخی موارد نسبت به لایحه دولت و مواردی نیز با توجه به تغییراتی که در مجلس نسبت به لایحه صورت گرفته است، اشکالات و ابهاماتی برای شورای نگهبان وجود دارد لذا برای رفع این ابهامات و اشکالات به مجلس برگشت داده شد.

وی افزود: واقعیت این است اگر این ابهامات و ایرادات به صورت دقیق و شفاف برطرف شود، در عمل با مصوبه‌ای کارآمد و قابل اجرا روبرو خواهیم بود که رضایت این قشر فرهیخته، دلسوز و زحمتکش را در پی خواهد داشت، لذا باید دولت و مجلس نسبت به این موارد نیز جلساتی برگزار و توافق کنند.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: ما در شورای نگهبان از حداکثر زمان قانونی خود استفاده کردیم و پیگیری‌های متعددی در جهت رفع ابهامات مذکور و شفاف‌تر مصوبه برای اجرای بهتر آن انجام دادیم که برخی از آن‌ها روشن شد و برخی باقی ماند و امروز با اتمام زمان قانونی برای اظهارنظر، دیگر فرصتی باقی نمانده است، لذا باید نتیجه بررسی‌ها را به مجلس اعلام نماییم. امیدواریم به زودی در جلسات بعدی مجلس، ابهامات و اشکالات باقیمانده نیز بررسی و توافقات لازم با دولت حاصل گردد و مصوبه اصلاحی جهت اظهارنظر به این شورا ارسال شود طبیعتاً پس از اصلاح، مصوبه در اسرع وقت مجددا در دستورکار شورای نگهبان قرار خواهد گرفت.

 

<div id="video-display-embed-code_367948" ><script type="text/JavaScript" src="https://rahbordemoaser.ir/fa/news/play/embed/118594/367948?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما