شناسهٔ خبر: 52077836 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

جشنواره چهلم فجر با فیلم «بیرو» آغاز می‌شود

صاحب‌خبر -

چند سالی است که برای تنظیم جدول نمایش فیلم‌های جشنواره فجر مراسم قرعه‌کشی با حضور صاحبان آثار و نمایندگان رسانه‌ها برگزار می‌شود که این رویه در چهلمین دوره جشنواره فجر هم ادامه یافت و بعدازظهر دیروز (28 دی‌ماه) قرعه‌کشی در موزه سینما انجام شد. این آیین با اجرای پژمان بازغی و یادی از درگذشتگان هنرمند و رسانه که به خاطر کرونا از دنیا رفتند، حمید لبخنده که به‌تازگی درگذشت و علی انصاریان و اشکان منصوری که سال گذشته در میان ما بودند، همراه بود.
با برگزاری مراسم قرعه‌کشی، جدول نمایش فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر در سینمای اهالی رسانه، مشخص شد و بر این اساس فیلم سینمایی « بیرو» به‌عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره در سانس اول روز یازدهم بهمن در خانه جشنواره به نمایش درمی‌آید. «بیرو»، سومین فیلم سینمایی مرتضی علی عباس میرزایی و به تهیه‌کنندگی مجید برزگر روایتی از زندگی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران از دوران کودکی تا ورود به فوتبال حرفه‌ای و عضویت در تیم ملی فوتبال ایران است.
طبق قرعه‌کشی انجام شده، جدول نمایش فیلم‌ها در سالن رسانه‌ها که هرروز شامل اکران دو فیلم می‌شود و امسال یک روز زودتر از شروع رسمی جشنواره یعنی ۱۱ بهمن آغاز می‌شود به ترتیب زیر است:
دوشنبه ۱۱ بهمن: بیرو/ مرد بازنده
سه‌شنبه ۱۲ بهمن علفزار و شادروان
چهارشنبه ۱۳ بهمن: برف آخر/ لایه‌های دروغ
پنجشنبه ۱۴ بهمن: ملاقات خصوصی/ ماهان
جمعه ۱۵ بهمن: بی‌مادر /دسته دختران
شنبه ۱۶ بهمن: شب طلایی/ هناس
یکشنبه ۱۷ بهمن: نگهبان شب / موقعیت مهدی
دوشنبه ۱۸ بهمن: بی ‌رؤیا / بدون قرار قبلی
سه‌شنبه ۱۹ بهمن: شهرک / ۲۸۸۸
چهارشنبه ۲۰ بهمن: ضد/ خائن ‌کشی
پنجشنبه ۲۱ بهمن: درب/ نمور
مسعود نقاش زاده دبیر جشنواره پس از پایان قرعه‌کشی گفت: جشنواره فیلم فجر بهترین و بزرگ‌ترین جشن فرهنگی سینمای ایران است و ضیافتی است که با تلاش و کار فیلم‌سازان برپا می‌شود. برای امسال فیلم‌های دیگر متقاضی هم جذاب بودند، ولی شرایط مسابقه تعداد مشخصی را می‌طلبد.
این مراسم در حالی به پایان رسید که برخلاف اعلام قبلی صفحه رسمی جشنواره در اینستاگرام پخش زنده نداشت. همچنین اعلام انتخاب قطعی «برج میلاد» به‌عنوان محل اصلی برگزاری جشنواره دقایقی پیش از شروع قرعه‌کشی در سایت جشنواره منتشر شد.
ازآنجاکه پیش‌تر پردیس «چارسو» خانه جشنواره و سینما فلسطین برای منتقدان معرفی شده بود، هنوز مشخص نیست که با انتخاب برج میلاد به‌عنوان مرکز اصلی جشنواره، تغییری در سالن منتقدان ایجاد خواهد شد یا خیر.چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار خواهد شد.

نظر شما