شناسهٔ خبر: 52072683 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تاثیر بزاق دهان بر بهداشت دهان و دندان / بهترین مارک مسواک و خمیردندان + فیلم

دکتر بهاره نظری تصریح کرد: اولین و بهترین زمان، شب قبل از خواب است و دومین زمان برای مسواک زدن بعد از صبحانه. اما نکته مهم این است که مسواک بعد از صبحانه نباید بلافاصله بعد از خوردن صبحانه باشد بلکه نیازمند تایم ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ای است و سپس مسواک انجام شود.

صاحب‌خبر -

سرکار خانم دکتر بهاره نظری در ادامه مباحث خود در ارتباط بهداشت دهان و دندان به تاثیر بزاق دهان بر سلامتی و بهداشت آن اشاره کردند و گفتند ما در زمانی که خواب هستیم این  ترشح بزاق کم می شود، دهان خشک است و خرده های غذایی هم در محیط دهان وجود دارد و همه اینها دست به دست هم می دهد و شرایط عالی برای ایجاد پوسیدگی را فراهم می آورد.

تاثیر بزاق دهان بر بهداشت دهان و دندان / بهترین مارک مسواک و خمیردندان + فیلم

بهترین زمان برای مسواک کردن چه زمانی است؟

همان طور که گفته شد اولین و بهترین زمان، شب قبل از خواب است و دومین زمان برای مسواک زدن بعد از صبحانه. اما نکته مهم این است که مسواک بعد از صبحانه نباید بلافاصله بعد از خوردن صبحانه باشد بلکه نیازمند تایم ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ای است و سپس مسواک انجام شود.

آیا برای سلامت دندان لازم است از خمیر دندان و مسواک خاصی استفاده شود؟

استفاده از مارک خاصی از مسواک یا خمیردندان ها به علت المان های تجاری است که ما را تشویق به استفاده از آن می کند. در مسواک زدن اولین و مهمترین شرط، حرکات مکانیکی است که ما در زمان مسواک زدن انجام می دهیم.و در مورد خمیردندان هم اینکه حاوی فلوراید باشد. در این صورت هیچ خمیردندان و مسواکی ارجحیت ندارد و مهم  رعایت زمان در مسواک زدن و حرکات میکانیکی که در زمان مسواک زدن باید انجام دهیم.

زمان مسواک زدن چقدر باید باشد؟

بهترین زمان برای مسوک کردن ۴ الی ۵ دقیقه است.

 

نظر شما