شناسهٔ خبر: 52070336 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

واکنش امارات به حملات امروز انصارالله یمن

وزارت خارجه امارات متحده عربی امروز با انتشار بیانیه‌ ای به حملات امروز انصارالله یمن واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر وزارت خارجه امارات متحده عربی روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای به عملیات دقیق موشکی و پهپادی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک این کشور اذعان کرد. وزارت خارجه این کشور تایید کرد که حوثی های (انصارالله) یمن مناطقی را در خاک این کشور هدف قرار دادند و این حملات را محکوم کرد.

وزارت خارجه امارات متحده عربی همچنین اعلام کرده که این حملات بدون پاسخ نخواهد ماند و ابوظبی حق پاسخگویی به این حملات را برای خود محفوظ می داند.

ابوظبی با این ادعا که این حمله تروریستی است، اشاره ای به حملات ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی یمن، حملات هوایی به فرودگاه ها و محاصره زمینی، هوایی و دریایی ائتلافی که عضو آن است در یمن نکرده است.

خبرگزاری رسمی امارات پیش تر اعلام کرده بود که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) یک انفجار در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی روی داده است.

خبرگزاری امارات همچنین گزارش داد که بر اثر انفجار در مخازن نفتی، ۳ نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

پلیس ابوظبی اعلام کرد که یک پاکستانی و دو هندی تبار در این انفجار کشته شدند.

پیش از این حمله نیز یگان موشکی ارتش یمن در سال ۱۳۹۶ با موشک کروز تاسیسات هسته‌ای در ابوظبی را هدف قرار داد و از مقامات امارات خواسته بود که از دخالت‌های نظامی و تجاوز به کشور یمن خودداری کنند.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده است برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

به نوشته رسانه‌های یمن، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود تجاوزات خود را تشدید کرده است./ایرنا

نظر شما