شناسهٔ خبر: 52063282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آیت الله ناصری عنوان کرد؛

لزوم تبیین اهمیت غیرت دینی در جامعه اسلامی/متاسفانه هدف زندگی مورد غفلت واقع شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر لزوم تبیین اهمیت غیرت دینی در جامعه اسلامی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از نیرو‌های عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد با بیان اینکه همه مبارزات، رنج ها، شکنجه‌ها و شهادت ائمه اطهار (ع) در یک مسیر بوده و آن هم حاکمیت الله در جامعه است، اظهار داشت: خداوند متعال انبیا و پیامبران بسیاری را مبعوث کرده تا بشر را به سمت طریق الی الله سوق دهند.

وی با بیان اینکه هدف زندگی مورد غفلت واقع شده است، افزود: درباره سبک زندگی اظهارنظر‌ها و مباحث بسیاری وجود دارد، اما هدف زندگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

ناصری عنوان کرد: خداوند متعال به انسان عقل و اندیشه و قدرت انتخاب داده و شرایط کمال را نیز فراهم آورده و پیامبران و کتب الهی را نیز به عنوان برنامه زندگی در اختیار بشر قرار داده است.

امام جمعه یزد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: انسان باید حرکت کند و تلاش داشته باشد، اما در همه حرکت‌های خود چه فردی و چه اجتماعی باید خدا را مدنظر داشته باشد و همه حرکت‌های او باید در مسیر خدا و برای خدا باشد.

ناصری با اشاره به خاطراتی از امام راحل و دوران دفاع مقدس و عملیات فتح خرمشهر و عملیات فتح المبین اظهار داشت: در عملیات فتح المبین شرایط بسیار سختی برای رزمندگان ما به وجود آمده بود، ولی امام فرمودند که حرکت کنید شما پیروزید و همین حرف امام، چون از دل برخواسته بود و، چون اعتماد و توکل به خدا در آن بود، محقق شد.

وی ادامه داد: اگر برای خدا حرکت کنید، خدا کمک می‌کند، اما باید نیت‌ها خدایی باشد و رضایت خدا را در همه شرایط مدنظر داشته باشید و به بندگان خدا خدمت کنید و بدانید هر چه بیشتر به بندگان خدا خدمت کنید، به خدا نزدیکتر خواهید شد.

ناصری با بیان اینکه زیربنای کار امام آیه «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ» بود، تاکید کرد: امروز هم باید سرچشمه و سرلوحه کار همه ما باید حرکت در مسیر خدا باشد و خدا نیز مسیر رشد را فراهم می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبری در سخنرانی ۱۹ دی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم مدنظر رهبر معظم انقلاب، حفظ غیرت دینی در جامعه اسلامی است و این بسیار حائز اهمیت است که انسان‌ها نسبت به دین و ناموس خود بی تفاوت نباشند و غیرت داشته باشند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: در نیروی انتظامی نیز باید این مهم توسط نیرو‌های عقیدتی و سیاسی تبیین شود تا غیرت دینی و امر به معروف و نهی از منکر در بین نیرو‌های نظامی و عموم جامعه بیش از پیش تقویت شود.

وی اظهار داشت: یکی از کار‌هایی که امروز در برنامه‌های دشمن وجود دارد، حساسیت زدایی نسبت به اصول و مبانی و بینات انقلاب است که این مهم نیز باید توسط عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما