شناسهٔ خبر: 52062623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عدم تامین نهاده‌های دامی معیشت اهالی "محمودآباد" در استان فارس را تهدید می‌کند

گروه استان‌ها - تامین نهاده‌های دامی و آب جزء اصلی‌ترین مشکلات مردم روستای محمودآباد سروستان است که با وجود پیگیری‌ها همچنان لاینحل باقی مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  روستای محمودآباد شهرستان سروستان در فاصله 25کیلومتری شیراز و 45کیلومتری سروستان قرار دارد اما مشکلات آن بیش از این فاصله مکانی است.کمبود و نبود آب آشامیدنی سالم و کمبود نهاده‌های دامی و مشکلات مربوط به دامپروری تنها بخشی از مشکلات این روستا است. 

خبرگزاری تسنیم در 5 اردیبهشت ماه امسال در سفری به این روستا به انعکاس بخشی از مشکلات مردم این روستا پرداخت که برخی از آنها نیز رفع شد اما تامین نهاده‌های دامی و آب جزء اصلی‌ترین مشکلات مردم این روستا است که همچنان لاینحل باقی مانده است. 

اعظم مظلوم رئیس شورای روستای محمودآباد در گفت‌وگو با تسنیم به برخی از این مشکلات اشاره می‌کند. به گفته وی شغل اغلب مردم روستا دامداری است و تنها از این طریق معیشت می‌کنند، اما کمبود نهاده‌های دامی در کنار خرید آن با قیمت آزاد سبب شده که مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو باشند. 

به گفته مظلوم باید زمینه ماندگاری مردم را در روستاها با حل مشکلات فراهم کرد چون در غیر این صورت مردم روستاها به شیراز و شهرهای اطراف مهاجرت کرده و روستاها خالی از سکنه می‌شود. 

رئیس شورای روستای محمودآباد معتقد است که برای حل مشکل آب باید از روستای پشت بر خط انتقالی کشیده شود که هنوز با وجود پیگیری‌ها انجام نشده است و دهیاری نیز اعتبار کافی برای مشارکت در این زمینه ندارد. 

وی از پیگیری برای حل مشکلات روستا به ویژه دعوت از نماینده و فرماندار شهرستان در جمع مردم سخن می‌گوید و ضمن تشکر برای حضور نماینده و فرماندار شهرستان در جمع اهالی محمودآباد از  قول‌هایی که از سوی عبدالعلی رحیمی، نماینده مردم سروستان‌‌، خرامه و کوار برای حل مشکلات روستا داده شد، سخن گفت. 

مصطفی توسلی، بخشدار کوهنجان نیز در دیدار مردم روستا با مسئولان با بیان اینکه مردم این روستاها به شغل دامداری مشغول هستند و این منطقه قطب دامداری به حساب می‌آید که فقط در روستای محمودآباد 100 هزار راس گوسفند وجود دارد مشکل تامین نهاده دامی را مهم‌ترین مشکل مردم این روستا ذکر کرد. 

بر این اساس رحیمی نماینده مردم سروستان در مجلس در دیدار با مردم قول تامین بخشی از لوله مورد نیاز برای انتقال آب را داد تا مشکل آب آشامیدنی مردم سریع‌تر برطرف شود البته وی به مشارکت میان دستگاه‌ها برای حل این موضوع نیز تاکید کرد. 

نماینده مردم سروستان در مجلس درباره مشکل تامین نهاده‌های دامی نیز گفت: مشکل نهاده‌ها مربوط به کل کشور است و به این دلیل بود که ارزی در نظر گرفته اما تمام شد بدون اینکه مشکل دامداران حل شود.

رحیمی از بررسی این موضوع در کمیسیون کشاورزی مجلس سخن گفت و بیان کرد: بازدید میدانی از منطقه برای کمیسیون کشاورزی و تعدادی از مسئولان وزارتخانه درنظر گرفته شده که با مساعد شدن شرایط جوی انجام می‌شود. 

وی در پاسخ به مشکل مردم برای سالن ورزشی نیز عنوان کرد: بین 4 روستایی که در این منطقه بهم نزدیک هستند از جمله روستای محمودآباد و مهارلوی کهنه زمینی در نظر گرفته و پیشنهاد شود تا سالن ورزشی چند منظوره برای این 4 روستا احداث شود. 

نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار قول داد در صورت انجام مقدمات درخواست اعتبار اولیه ساخت سالن تا قبل از عید 1401 تامین شود. 

رحیمی همچنین در این دیدار قول بهسازی مسیر گلزار شهدای روستای محمودآباد و کمک به شهر شدن منطقه مهارلو را به شرط تجمیع روستاها به مردم داد. 

محرومیت در این روستا جز با همت مسئولان برطرف نمی‌شود، محرومیتی که هرچند بزرگترها درباره آن حرف می‌زنند اما با یک افق دید می‌توان دریافت که کودکان روستا را نشانه رفته است، کودکانی که در فضای ناامن روستا، نبود بهداشت و مشکلات تردد در کوچه‌ها جایی برای کودکی کردن و تفریحات کودکانه ندارند واین جز با همت مسئولان برطرف نمی‌شود.

انتهای پیام/424 /ی

نظر شما