شناسهٔ خبر: 52062580 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

گزارش: خرید‌های بزرگ دیگری از سوی مایکروسافت، آمازون و گوگل انجام خواهد شد

محمد حسین کریمی

صاحب‌خبر -

طبق اطلاعات منتشر شده، شرکت‌های مایکروسافت، گوگل و آمازون در کنار کمپانی‌های دیگر مانند سونی و الکترونیک آرتس، به دنبال خریدهای عظیم دیگری در صنعت بازی هستند.

برد سمز (Brad Sams) از سازمان تحلیلی و آماری BWWMediaGroup که در بررسی اطلاعات مایکروسافت تخصص دارد، طی ویدیوی جدیدی اعلام کرد که از چندین تصاحب بزرگ در صنعت بازی خبر دارد که می‌توانند در آینده‌ای بسیار نزدیک تکمیل شوند. وی در این باره گفت:

من صحبت‌های متعددی را حول خرید‌های عظیم در این صنعت، پشت درهای بسته شنیده‌ام. اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است که از آن‌ها خبر ندارید.

این بسیار سخت است که متوجه شویم هر یک از کمپانی‌ها نصیب کدام ابرشرکت می‌شود و همچنین کدام قرارداد نهایی خواهد شد، اما من می‌توانم به شما بگویم که مایکروسافت به اسم‌های معتبر و بزرگی در این صنعت نزدیک شده است. از سمت مقابل آمازون و گوگل نیز چنین رویکردی را پیش گرفته‌اند.

سونی نیز در چنین مذاکره‌هایی وجود دارد، اما نه به اندازه‌ی گوگل و آمازون، مخصوصا وقتی که مایکروسافت وارد بحث می‌شود. همچنین در این میان نام EA نیز دیده می‌شود که ناگهان شرکتی مانند Codemasters را از آن خود می‌کند.

شرکت مایکروسافت مدتی پیش اعلام کرد که اکتیویژن بلیزارد را به قیمت 70 میلیارد دلار خریداری کرده است. به طور حتم گوگل و آمازون به استودیوها و شرکت‌هایی نگاه دارند که با سیاست‌های آن‌ها همگام باشند. سونی نیز احتمالاََ رویکرد خرید استودیوهای کوچک و رشد تدریجی آن‌ها را ادامه بدهد.

برچسب‌ها:

نظر شما