شناسهٔ خبر: 52062454 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل بر همکاری طرف های مهم برای پایان درگیری در سوریه تاکید کرد

نیویورک- ایرنا- سخنگوی دبیر کل سازمان ملل درباره سفر نماینده ویژه دبیر کل در امور سوریه به ایران و مذاکراتش با مقامات تهران، بر لزوم همکاری طرف های مهم در مورد موضوعات مشترک جهت پایان دادن به درگیری ها در سوریه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

"استفان دوجاریک" سخنگوی  دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی درباره سفر "گیر پدرسون" نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه به تهران گفت: نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل اخیرا در تهران بود و با "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل افزود: پدرسون همچنین به دوحه قطر سفر کرد و با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه این کشور و انس العبده رئیس کمیسیون مذاکرات سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

دوجاریک اظهار داشت: نماینده ویژه سازمان ملل با همه طرف  ها امکان پیشرفت در کمیته قانون اساسی و مجموعه گسترده تری از موضوعات را به صورت گام به گام بررسی کرد و بر لزوم همکاری طرفهای مهم در مورد موضوعات مشترک جهت پایان دادن به درگیریها در سوریه در راستای قطعنامه 2254 شورای امنیت، تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه با قدردانی از وی برای کمک به گفت و گوهای ملی و صلح و ثبات در سوریه، تلاش صادقانه جمهوری اسلامی ایران برای موفقیت وی در پیگیری روند برقراری صلح و ثبات در سوریه را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص راه حل سیاسی بحران سوریه، از ابتدای تحولات آن کشور، سازمان ملل متحد را بخشی از پیگیری راه حل سیاسی در سوریه دانست.

وزیر امور خارجه ایران حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه و همچنین حملات رژیم صهیونیستی به این کشور را عامل ایجاد خلل در روند راه حل سیاسی در سوریه دانست و بر ضرورت توجه جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد به آن تاکید کرد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد بدون توجه به مساله آوارگان و تحریم‌های اعمالی علیه سوریه، نمی توان بحران این کشور را در مسیر درست راهبری و هدایت کرد.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز در این دیدار اوضاع سوریه را باثبات توصیف کرد و افزود، در شرایط حاضر هیچ یک از طرف‌ها از تغییر رژیم در این کشور صحبت نمی‌کنند.

وی حفظ حاکمیت ملی ، استقرار سیاسی و تمامیت ارضی سوریه را مورد تاکید قرار داد.

نظر شما