شناسهٔ خبر: 52062118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه گیلان:

بروکراسی‌های اداری نخبگان در گیلان کاسته می شود

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه گیلان گفت: پیگیر طرح "کاهش بروکراسی اداری نخبگان در دانشگاه‌های استان گیلان" توسط سازمان بسیج علمی هستیم

صاحب‌خبر -

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ سیدجلیل قاسمی با بیان اینکه نیازسنجی در سطح استان با استفاده از پایگاه‌های علمی یکی از اقدامات بسیج علمی پژوهشی در این حوزه است، اظهار کرد: در تمام نقاط گیلان نیازها را شناسایی کردیم و این نیازها در جشنواره جهادگران علم و فناوری، محور آثار دریافتی قرار گرفت تا فناوران در این حوزه‌ها طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس نیاز نخبگانی، طرح ایجاد مراکز رشد در دستور کار قرار گرفت و در 10 شهرستان مرکز رشد را راه‌اندازی کردیم  افزود: از این رو کارگروه‌های علمی و هسته‌های فناور تشکیل و از ظرفیت اساتید دانشگاهی در توسعه و تقویت مراکز رشد استفاده می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه گیلان با تأکید بر اینکه در شهرستان‌ها باید 3 رأس فعالیت یعنی پایگاه‌های علمی، خانه نخبگان بسیج و مراکز رشد توسعه پیدا کند و این 3 مکان به محل مراجعه نخبگان  تبدیل شود گفت: برای افزایش ظرفیت تولید باید از راهکارهای علمی بهره‌گیری کنیم.

قاسمی همچنین اضافه کرد: سازمان این فرصت را در اختیار نخبگان و پژوهشگران قرار داده است به عنوان مثال برگزاری  جشنواره جهادگران علم و فناوری در گیلان که 200 طرح توسط مبتکران و نخبگان و پژوهشگران ارسال شد.

وی با بیان اینکه از طرفی پیگیر طرح کاهش بروکراسی اداری نخبگان در دانشگاه‌های استان گیلان توسط سازمان بسیج علمی هستیم  افزود: البته زمینه دسترسی همه مردم استان به فعالیت‌های سازمان بسیج علمی و پژوهشی را نیز فراهم کردیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه گیلان با اشاره به دیگر اقدامات بسیج علمی و پژوهشی در راستای نیازمحوری بیان کرد:همچنین امکان ارسال اثر و ایده و طرح را از طریق مکان‌های سه‌گانه در شهرستان‌های سراسر استان، پایگاه‌های علمی در روستاها و همچنین سایت بسیج علمی به آدرس www.knbg.itr فراهم کردیم.

قاسمی  با بیان اینکه پیگیر طرح توسعه پایگاه‌های علمی در تمام روستاها هستیم، اظهار کرد: تا با استفاده از این ظرفیت برای توسعه و ایجاد گفتمان علمی استفاده کنیم؛ تلاش ما معرفی سازمان بسیج علمی و پژوهشی برای دریافت طرح‌ها و ایده‌ها و محصولات مخترعین در سراسر استان است.

وی درباره اقدامات بسیج علمی جهت توسعه پژوهش‌محوری افزود: با توجه به وجود اقشار بسیج علمی در سطح استان یعنی بسیج دانش‌آموزی، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید و با استفاده از ظرفیت‌های این اقشار در بدنه مدارس و دانشگاه‌ها پیگیر این موضوع هستیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه گیلان گفت: سوق‌دهی پژوهش‌ها، مقالات، پایان‌نامه‌ها و مباحث علوم انسانی به سوی حل مسائل عمده استان در دستور کار است و با تشکیل هسته‌های علمی در مراکز مختلف اقشار مذکور گفتمان علمی پیگیری می‌شود.

نظر شما