شناسهٔ خبر: 52060559 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

واکنش پلیس به ویدئوی حرکت مخاطره‌آمیز با

19 دی: درپی انتشار ویدئویی از انجام حرکات نمایشی و مخاطره آمیز با یک دستگاه کامیون و وانت در یکی از جاده‌های کشور، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور از رسیدگی فوری به این موضوع خبر داد.

صاحب‌خبر -
مدتی قبل ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در جریان آن فردی با پیاده شدن از در راننده یک دستگاه کامیون در حال حرکت به قسمت بار یک دستگاه وانت پریده و در ادامه با قرارگرفتن وانت در سمت دیگر کامیون اقدام به سوختگیری برای کامیون کرده و دوباره سوار بر کامیون می‌شود. این ویدئو واکنش سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی را درپی داشت. او در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتشار این ویدئو گفت: زمان ضبط این ویدئو هنوز مشخص نیست، اما با توجه به انجام حرکات مخاطره آمیز و غیرمتعارفی که در آن انجام شده است، این فیلم به مرکز فضای مجازی و کنترل هوشمند پلیس راهور فرستاده شد تا مالک خودرو مورد شناسایی قرار بگیرد.
جهانی با بیان اینکه پلیس نسبت به شناسایی و برخورد با افراد و خودروهای متخلف در این ویدئو اقدام خواهد کرد، افزود:‌ در این فیلم چندین تخلف انجام شده که شامل انجام حرکات نمایشی با خودرو، آویزان شدن از در خودروی در حال حرکت، ایستادن در قسمت بار خودروی در حال حرکت، عدم رعایت فاصله طولی و جانبی مناسب و ... است. علاوه بر آن، این اقدامات موجب ایجاد ترس و وحشت نیز شده و یک رفتارغیرمتعارف محسوب می‌شود، لذا متخلفان علاوه بر اینکه به لحاظ انتظامی مورد برخورد قرار خواهند گرفت، به مرجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور، با تاکید بر اینکه رانندگان به هیچ عنوان نباید اقدام به انجام حرکت مخاطره آمیز با خودرو کنند، گفت:‌ ممکن است برخی تصور کنند که چنین اقدامات نمایشی با خودرو نشان دهنده شجاعت یا مهارت راننده است، در حالی که چنین اقدامی خطرآفرین بوده و تخلف محسوب می‌شود و پلیس نیز حتما با آن برخورد خواهد کرد. یک لحظه غفلت می‌توانست حادثه‌ای جبران ناپذیر را رقم بزند.

نظر شما