شناسهٔ خبر: 52059846 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در تهران افزایش یافت

ایرنا : علیرضا زالی در جلسه هوشمندسازی کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا در تهران گفت: در استان تهران ۷۵۸ بیمار بستری وجود دارد که ۲۳۶ نفر از آنها در آی‌سی‌یو هستند.

صاحب‌خبر -

به گفته وی، ۲۴۰بیمار جدید شناسایی شده اند که ۳۹ تن از  آنها در آی‌سی‌یو هستند و علاوه بر این در ۲۴ ساعت گذشته هفت بیمار فوتی داشتیم که سه نفر آنها پی‌سی‌آر مثبت داشتند اما شرایط ناپایدار و شکننده است.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا تهران با اشاره به توسعه واکسیناسیون گفت: تاکنون بیش از ۲۲ میلیون دُز واکسن در تهران تزریق شده است که حدود ۱۰ میلیون دز اول، بیش از ۹ میلیون دز دوم و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دز سوم را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در تهران میانگین افرادی که دز دوم را دریافت کردند، جلوتر از میانگین جهانی و این برای ما مطلوب است، افزود: روز گذشته ۷۵ هزار دز واکسن تزریق کردیم که پنج هزار دز اول، ۱۰ هزار دز دوم و حدود ۶۰ هزار مربوط به دز سوم است.

به گفته زالی، نقشه پیش بینی کننده ای را بر اثر میزان ابتلا در مناطق مختلف تهران مشخص کردیم و باید بررسی هوشمندسازی منطقه ای و محلی در تهران داشته باشیم و نیازهای هر منطقه را مشخص کنیم.

شهردار تهران نیز در این جلسه گفت: مفتخریم که انجام واکسیناسیون در کشور شرایط را به سمتی برد که برخلاف کشورهای مدعی، ما در کشورمان در یک وضعیت قابل قبولی به سر می بریم و با توجه به سویه‌های جدید نیازمند تاکید مجدد و پیشگیری در جهت ابتلای مجدد هستیم. 

علیرضا زاکانی افزود: گوهری که سبب شد کشور در این شرایط مناسب قرار گیرد، انگیزه های انقلابی و پیگیری های مجدانه دولت، همدلی و در میدان بودن فعالان در این عرصه بود.

وی ادامه داد: کارهای انجام‌شده و برنامه ریزی شده برای هوشمند سازی کنترل زنجیره انتقال کرونا، در واقع نقطه بهینه استفاده از امکانات و این اقدامات برای خودمان نوعی تمرین و یادگیری است.

شهردار پایتخت گفت: ملت ما ملتی با فرهنگ است و اگر کسی متوجه شود کرونا دارد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کند.

وی با اشاره به خدمات شهرداری در حوزه مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: ما این اقدامات را  هزینه نمی دانیم بلکه آن را یک سرمایه گذاری می دانیم و اگر یک نفر کمتر در شهر دچار عارضه شود برای ما سرمایه است.

شهردار تهران همچنین پس از پایان این جلسه در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: ماحصل حضور فعال شهرداری در کمیته‌ای با حضور متولیان نظام بهداشتی کشور و دستگاه‌های مختلف اجرایی، برگزاری نوبت دوم بیماریابی به صورت دقیق با استفاده از ابزارهای هوشمندسازی است.

وی ضمن اشاره به وجود شیوه‌های نوین برای شناخت بیماران و ارائه خدمات به آن‌ها، افزود: این شیوه‌های نوین به ویژه در حوزه هوشمندسازی قابل مشاهده است و تجربه‌ روزهای گذشته در خانه‌های بهداشت و مترو، اطلاعاتی را به شهرداری ارائه می‌کند که به وسیله هوشمندسازی و توجه به نتایج آزمایشات این حوزه، می‌توان خدمات ویژه‌ای ارائه کرد.

زاکانی با بیان اینکه با شرایط جدید جامعه می‌توان بیماری کرونا را کنترل کرد، افزود: اینگونه می‌توانیم از ابتلا به کرونا در آینده پیشگیری کنیم.

شهردار تهران ضمن اشاره به تشکیل کمیته‌ای با حضور متولیان نظام بهداشتی کشور و دستگاه‌های مختلف اجرایی، افزود: شهرداری در این کمیته حضور فعالی دارد و ماحصل این حضور برگزاری نوبت دوم مواجهه بیماریابی به صورت دقیق با استفاده از ابزارهای هوشمندسازی است.

زاکانی با بیان اینکه با چهارچوب‌های هوشمندسازی می‌توان مانع گسترش بیماری شد، تاکید کرد: درحال حاضر شرایط بیماری کرونا در حد قابل قبولی است که اگر بی دقتی اتفاق افتد با بحران‌ دیگری مواجه می شویم.

نظر شما