شناسهٔ خبر: 52059113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی؛

عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی به حساسیت زدایی دشمن نسبت به اعتقادات توجه کند

موج نیوز

امام جمعه یزد در جمع نیروهای عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی یزد گفت: امروز در برنامه های دشمن حساسیت زدایی نسبت به اصول و مبانی انقلاب وجود دارد که این مهم نیز باید توسط عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در دیدار با جمعی از نیروهای عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان یزد با بیان اینکه همه مبارزات، رنج ها، شکنجه ها و شهادت ائمه اطهار (ع) در یک مسیر بوده و آن هم حاکمیت الله در جامعه است، اظهار داشت: خداوند متعال انبیا و پیامبران بسیاری را مبعوث کرده تا بشر را به سمت طریق الی الله سوق دهند.

وی با بیان اینکه هدف زندگی مورد غفلت واقع شده است، افزود: درباره سبک زندگی اظهارنظرها و مباحث بسیاری وجود دارد اما هدف زندگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

ناصری عنوان کرد: خداوند متعال به انسان عقل و اندیشه و قدرت انتخاب داده و شرایط کمال را نیز فراهم آورده و پیامبران و کتب الهی را نیز به عنوان برنامه زندگی در اختیار بشر قرار داده است.

امام جمعه یزد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد: انسان باید حرکت کند و تلاش داشته باشد اما در همه حرکت‌های خود چه فردی و چه اجتماعی باید خدا را مدنظر داشته باشد و همه حرکت‌های او باید در مسیر خدا و برای خدا باشد.

ناصری با اشاره به خاطراتی از امام راحل و دوران دفاع مقدس و عملیات فتح خرمشهر و عملیات فتح المبین اظهار داشت: در عملیات فتح المبین شرایط بسیار سختی برای رزمندگان ما به وجود آمده بود ولی امام فرمودند که حرکت کنید شما پیروزید و همین حرف امام، چون از دل برخواسته بود و چون اعتماد و توکل به خدا در آن بود، محقق شد.

وی ادامه داد: اگر برای خدا حرکت کنید، خدا کمک می کند اما باید نیت ها خدایی باشد و رضایت خدا را در همه شرایط مدنظر داشته باشید و به بندگان خدا خدمت کنید و بدانید هر چه بیشتر به بندگان خدا خدمت کنید، به خدا نزدیکتر خواهید شد.

ناصری با بیان اینکه زیربنای کار امام آیه « أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ» بود، تاکید کرد: امروز هم باید سرچشمه و سرلوحه کار همه ما باید حرکت در مسیر خدا باشد و خدا نیز مسیر رشد را فراهم می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبری در سخنرانی 19 دی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم مدنظر رهبر معظم انقلاب، حفظ غیرت دینی در جامعه اسلامی است و این بسیار حائز اهمیت است که انسانها نسبت به دین و ناموس خود بی تفاوت نباشند و غیرت داشته باشند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: در نیروی انتظامی نیز باید این مهم توسط نیروهای عقیدتی و سیاسی تبیین شود تا غیرت دینی و امر به معروف و نهی از منکر در بین نیروهای نظامی و عموم جامعه بیش از پیش تقویت شود.

وی اظهار داشت: یکی از کارهایی که امروز در برنامه های دشمن وجود دارد، حساسیت زدایی نسبت به اصول و مبانی و بینات انقلاب است که این مهم نیز باید توسط عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما