شناسهٔ خبر: 52058733 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

کتاب، شعر و ادب

راز سی ساله گابریل گارسیا مارکز فاش شد

صاحب‌خبر -

گابریل گارسیا مارکز، برنده جایزه نوبل ادبیات ۳۰ سال پیش صاحب دختری شده بود که تا‌ به‌حال اکثرعلاقمندان وی از وجود آن بی‌خبر بودند. روزنامه «ال اونیورسال» چاپ کلمبیا روز دوشنبه با انتشار مقاله‌ای از این راز سر به‌مهر پرده گشود. ۸ سال پس از مرگ این نویسنده شهیر مشخص شد که او سالها پیش با یک خبرنگار مکزیکی به‌نام سوزانا کاتو رابطه‌ پنهانی داشته است. نویسنده رمان «صدسال تنهایی» اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی در کوبا با این خبرنگار مکزیکی مصاحبه‌ای می‌کند که سرآغازهمکاری حرفه‌ای و البته رابطه عاطفی بین آن‌ها می‌شود.

حاصل این رابطه خارج از ازدواج دختری به‌نام ایندیرا است. این جوان ۳۱ ساله که امروز در حوزه سینما فعال است البته نام خانوادگی دیگری دارد. او در سال ۲۰۱۴ به‌خاطر ساخت مستندی درباره مهاجرانی که از مکزیک عبور می‌کنند، موفق به دریافت جایزه شده است.

گوستاو تاتیس، افشاگر راز مارکز می‌گوید دوستان نزدیک او و خانواده‌اش این موضوع را تایید کرده‌اند. یکی از برادرزاده‌های مارکز هم در گفتگو با خبرگزاری آسوشیدتدپرس گفته با ایندیرا از طریق شبکه‌های اجتماعی درارتباط است هر چند تا به‌حال از نزدیک او را ندیده است. یکی دیگر از بستگان خانواده مارکز گفته حتی سوزانا مادر ایندیرا با این هدف که دخترش از «شر» رسانه‌‌ها در امان باشد مایل نبوده خیلی در این باره حرفی زده شود.

فاش نشدن این موضوع حتی بعد از مرگ نویسنده احتمالا به‌خاطر احترام به مرسدس، شریک اصلی زندگی او بوده که بیش از ۵ دهه با گارسیا مارکز زندگی کرده بود.

گونزالو و رودریگو دو پسر مرسدس و گابریل سال گذشته و پس از مرگ مادرشان کتابی تحت عنوان «گابو و مرسدس؛ یک بدرود» منتشر کردند؛ روایتی از آخرین روزهای زندگی مشترک و عشق تمام‌نشدنی والدینشان به‌یکدیگر.

مشخص نیست که آیا مرسدس بارچا از وجود ایندیرا باخبر بوده یا نه. با این وجود احتمال داده می‌شود از رابطه پنهانی شوهرش با سوزانا، مادرایندیرا مطلع بوده است.

گوستاو تاتیس می‌گوید گارسیا مارکز تا آخر عمر حواسش به دخترش هم بوده و سعی کرده زندگی درخوری در مکزیکوسیتی برای او فراهم کند. این برنده نوبل ادبیات یک‌بار گفته بود همه نویسندگان ۳ زندگی دارند:«زندگی عمومی، زندگی خصوصی و زندگی پنهانی». آنچه مشخص است اینکه حداقل در مورد شخص وی، حضور و نقش زن‌ها در هر ۳ نوع زندگی‌اش پررنگ و محوری بوده است.

نظر شما