شناسهٔ خبر: 52057624 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بنت به امارات پیشنهاد حمایت امنیتی و اطلاعاتی داد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی، ضمن محکوم کردن عملیات بزرگ دیروز نیروهای یمنی علیه متجاوزان در امارات، به این کشور پیشنهاد حمایت امنیتی و اطلاعاتی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی، عملیات بزرگ دیروز نیروهای یمنی علیه متجاوزان در ابوظبی را محکوم کرد.

بنت در این نامه به گزافه‌گویی پرداخت و گفت: «به شدت حملات تروریستی در ابوظبی توسط حوثی‌های مورد حمایت ایران را محکوم می‌کنم و به خانواده‌های قربانیان بی‌گناه تسلیت می‌گویم. اسرائیل در کنار امارات می‌ایستد. من در کنار محمد بن زاید ایستاده‌ام. جهان باید در برابر تروریسم بایستد.»

به گزارش «تایمز اسرائیل»، در این نامه، بنت "حمایت امنیتی و اطلاعاتی" رژیم صهیونیستی را برای محافظت در برابر حملات آتی پیشنهاد کرد و گفت که به تشکیلات امنیتی این رژیم دستور داده تا هر کمکی می‌توانند به همتایان خود در امارات ارائه دهند.

دیروز همچنین «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پی حمله تنبیهی و پیروزمندانه ارتش یمن به چندین نقطه راهبردی ابوظبی در توئیتر نوشت: «حمله پهپادی امروز در ابوظبی را شدیدا محکوم می‌کنم و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گویم و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی عاجل دارم. اسرائیل در کنار امارات است.»

امروز همچنین منابع عبری‌زبان خبر دادند که تل‌آویو از بیم انجام حمله‌ای مشابه علیه اراضی اشغالی، حمله ارتش یمن به ابوظبی را بررسی می‌کند.

 پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از کان نوشت: یکی از سناریوهایی که در اسرائیل از آن واهمه دارند، حمله با پهپادهای انتحاری و موشک‌هایی است که از یمن شلیک می‌شود. مسافت میان یمن و ابوظبی مشابه مسافت یمن و شهر ایلات در جنوبی‌ترین نقطه اسرائیل است. این حمله نشانگر توانمندی‌های توسعه‌یافته حوثی‌هاست.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه اعلام کرد که عملیات نظامی روز دوشنبه «طوفان» یمن در پاسخ به تجاوزات ائتلاف انجام شد و در این عملیات، نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف موشک و حملات پهپادی قرار دادند.

یحیی سریع تأکید کرد، این عملیات در پاسخ به افزایش حملات ائتلاف متجاوز بوده که در پی آن، برخی از مواضع مهم و حساس امارات هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توضیح جزئیات این عملیات گفت: عملیات با پنج موشک بالستیک و بالدار و چند پهپاد صورت گرفت و به اهداف خود دست یافت.

یک مقام انصارالله هشدار داد که در صورت ادامه تجاوز امارات، ارتش یمن فرودگاه‌ها و سازه‌های نفتی را هدف قرار خواهد داد. 

انتهای پیام/

نظر شما