شناسهٔ خبر: 52057260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

حدود ۹۰ درصد افراد بالای ۶ سال ایران باسوادند

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی میزان باسوادی افراد بالاتر از ۶ سال در کشور را حدود ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: میزان باسوادی در استان فارس از میانگین کشوری بالاتر است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - احمد خاکزاد در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه میزان باسوادی در کل کشور در کل گروه‌های سنی (۶ سال به بالا) حدود ۹۰ درصد و در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله ۱۰۰ درصد است، گفت: میزان باسوادی در فارس بالاتر از میانگین کشوری است و در شهرستان کازرون بالای ۹۷ درصد است.

او با بیان اینکه این مقدار حداقلی باقیمانده پراکندگی بسیار بالایی دارند، گفت: این افراد انگیزه چندانی هم برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی ندارند، بنابراین کار سوادآموزی پرهزینه شده است.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: برای دوره‌های سوادآموزی (سوادآموزی، تحکیم و انتقال) از ۱۷۰ کتاب، محتوا و رسانه آموزشی استفاده می‌شود، تا با روش‌های متنوع بتوان سوادآموز را جذب کرد و نگهداشت.

خاکزاد با اشاره به سختی‌های کار سوادآموزی گفت: باید نگاه ما به موضوع سوادآموزی نگاه اجتماعی باشد، به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به حساب بیاید و ما به عنوان شهروند نسبت به همشهری بیسواد خود احساس مسئولیت کنیم.

او گفت: کازرون از معدود شهرستان‌هایی است که توانسته تمام ظرفیت سوادآموزی خود را در تمام دوره‌ها جذب کند و این افتخاری برای شهرستان است.

خاکزاد با اشاره به اجرای آزمایشی آیین نامه اجرایی مدارس گفت: در این آیین نامه برای هر کدام از ارکان مدرسه در حوزه سوادآموزی هم مسئولیت‌هایی در نظر گرفته شده که با اجرای مناسب آن می‌توان پایگاه اطلاعاتی دقیقی بدست آورد.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: اگر می‌خواهیم باسوادی را شتاب ببخشیم باید شرکای خود را، برای شناسایی افراد بی سواد، افزایش دهیم که مهمترین و در دسترس‌ترین آن‌ها مدیران مدارس هستند.

خاکزاد در ادامه خواستار توجه بیشتر به کلاس‌های سوادآموزی شد و گفت: باید با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف آموزش دهنده‌های نهضت را توانمندتر سازیم.

او سپس به نقش مهم مراکز محلی یادگیری اشاره کرد و گفت: این مرکز کانونی برای ارائه آموزش‌های مختلف به افراد کم سواد و بی سواد هستند، که در دیگر نقاط اجتماع چندان به نیاز این افراد پاسخ نمی‌دهند.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به میزان باسوادی بالاتر از ۹۸ درصد در شهرستان کازرون گفت: بعد از این دوره سوادآموزی براساس تقاضای افراد ایجاد می‌شود و اکنون با افزودن بر حجم دوره‌های تحکیم و انتقال، باید به دنبال توسعه و تعمیق سواد باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما