شناسهٔ خبر: 52057003 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

حقوق مدیرعامل شرکت ملی نفت هم جنجالی شد

19 دی: شرکت ملی نفت ایران در پی انتشار اتهامات بی اساس در فضای مجازی درباره مدیرعامل این شرکت، با تکذیب این مطلب تاکید کرد که به هیچ عنوان تخلفی مبنی بر دریافت حقوق مضاعف از ۲ صندوق یا اضافه پرداختی انجام نشده است.

صاحب‌خبر -
با توجه به انتشار اتهامات و شایعه های بی اساس مبنی بر تخلف مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در زمان حضور در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در یکی از پایگاه های خبری،‌ ضمن تکذیب موارد منتشر شده، به اطلاع عموم می‌رساند اسناد منتشره جزو مکاتبات عادی طی روال متعارف ماموریت کارمندان به نهادهای خارج از صنعت نفت بوده است. ماموریت کارکنان وزارت نفت طبق قوانین و مقررات به خارج از صنعت نفت امکان‌پذیر است و «محسن خجسته مهر» نیز به دلیل عدم استفاده موثر از خدماتش در دولت قبل و بنا به دعوت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با اخذ مجوزهای لازم به نهاد مزبور مامور شد.
در روال معمول حسابداری حقوق و دستمزد بین وزارت نفت و نهادهای مختلف، حقوق و مزایای افراد مامور بر اساس حکم کارگزینی و با لحاظ کسورات قانونی و سهم صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت توسط دستگاه مبدا پرداخت و اعلامیه پرداخت مربوطه برای دستگاه مقصد ارسال می شود. با توجه به محل خدمت فرد مامور، دستگاه مقصد به صورت تجمعی ۶ ماهه یا یک‌ساله صورتحساب حقوق و مزایای پرداخت شده را به حساب های وزارت نفت واریز می‌کند. متاسفانه به نظر می رسد خبرسازی و اتهامات و تهمت های انجام شده بر اساس نیات مغرضانه یا ناآگاهی پایگاه خبری مزبور از روال‌های اداری و مالی و حسابرسی صنعت نفت انجام شده و به هیچ عنوان تخلفی مبنی بر دریافت حقوق مضاعف  از دو صندوق و یا اضافه پرداختی انجام نشده است.
متاسفانه از زمان روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم و «جواد اوجی»‌ وزیر نفت، نویسندگان پایگاه خبری مزبور که به نظر می رسد اقدامات و انتصابات انجام شده در مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران آنها را به اهداف پشت پرده شان نرسانده است، تلاش کرده‌اند تا با فرافکنی و انواع اتهام‌های خیالی، افکار عمومی را با خود همسو سازند تا بلکه بتوانند به مدد همراهی افکار عمومی به مقاصد نادرست خود نزدیک شوند. 
حملات و اتهامات متعدد انجام شده به مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران خدوم این شرکت همراه با شیطنت ها و ترفندهای ناجوانمردانه رسانه ای بوده است و به‌منظور گمراه کردن و تشویش اذهان عمومی، تخریب وجهه وزارت نفت و در جهت کمرنگ کردن اقدامات مثبت شرکت ملی نفت ایران در زمینه توسعه ارتباطات بین المللی، افزایش ۴۰ درصدی فروش نفت و تحقق درآمدهای ارزی برای کشور، تولید و تامین حداکثری گاز طبیعی و سوخت زمستانی و شتاب گیری پروژهای توسعه ای انجام می‌شود.
با توجه به موارد پیش گفته، بار دیگر با تکذیب اتهامات وارد شده، شکایت و پیگیری قضایی افترا زنندگان را نیز حق قانونی خود دانسته و به اطلاع مردم و همکاران صنعت نفت می رسانیم که جوسازی های رسانه‌ای هیچ خلل و تاثیری در اراده مدیریت شرکت ملی نفت ایران در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و دولت مردمی در حوزه انرژی و خدمت به ملت بزرگ ایران نخواهد داشت.

نظر شما