شناسهٔ خبر: 52056197 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نیاز تیم ملی به بردن تمام بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در صورت مسجل کردن صعود خود به جام جهانی قطر در دیدار با عراق، باید برای فرار از سقوط در رنکینگ فیفا در سه دیدار آینده خود برابر امارات، کره جنوبی و لبنان هم پیروز شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: سیدبندی تیم‌های راه‌یافته به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قرعه‌کشی این مسابقات که اول اپریل ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۱) انجام خواهد شد، بر اساس آخرین رنکینگ فیفا پیش از قرعه‌کشی است که روز پنجشنبه، ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) اعلام می‌شود.

تاکنون حضور ۱۳ تیم به این مسابقات قطعی شده است که در کنار قطر میزبان، تیم‌های ملی آلمان، دانمارک، برزیل، بلژیک، فرانسه، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلستان، سوئیس، هلند و آرژانتین، تیم‌هایی هستند که صعود خود را نهایی کرده‌اند.

در صورتی که قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی امروز برگزار می‌شد، طبق آخرین رنکینگ اعلامی فیفا به تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱ از میان این تیم‌ها بلژیک، برزیل، فرانسه، انگلستان، آرژانتین و اسپانیا به همراه قطر میزبان، در سید یک قرار می‌گرفتند. دانمارک، هلند، آلمان، سوئیس و کرواسی در سید دوم و صربستان نیز در سید سوم قرار می‌گرفتند.

تیم ملی ایران که در فیفادی پیش رو در ماه فوریه ۲۰۲۲ می‌تواند صعود خود را قطعی کند، در آخرین رنکینگ فیفا رتبه ۲۱ را در اختیار گرفته که در شرایط فعلی در سید سوم قرار می‌گیرد اما این احتمال وجود دارد که با پیروزی‌های آتی در دیدارهای رسمی مقدماتی جام جهانی، صعود در رنکینگ و راه نیافتن تیم‌هایی که رنکینگ بالاتری دارند، ایران خود را به سید دوم برساند.

از دسامبر ۱۹۹۲ تاکنون، بهترین رتبه ایران در رنکینگ فیفا مربوط به جولای و آگوست ۲۰۰۵ بوده که در رتبه ۱۵ دنیا ایستاده بود. از آن زمان، قرارگیری در رتبه ۲۰ دنیا در ژوئن ۲۰۱۹ و رتبه فعلی (۲۱ دنیا) بهترین جایگاه ایران در رنکینگ فیفا بوده است.

بعد از صعود به جام جهانی هم باید بازی‌هایمان را ببریم!

پیروزی احتمالی تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی مقابل عراق، به منزله تشریفاتی شدن سه دیدار آینده برابر تیم‌های امارات، کره جنوبی و لبنان است اما هر گونه از دست دادن امتیاز در آن دیدارها، می‌تواند به قیمت گزافی برای اسکوچیچ و شاگردانش تمام شود.

همانطور که گفته شد، تیم ملی برای کسب جایگاه بهتر در رنکینگ فیفا، نیازمند استمرار پیروزی های خود در این مرحله و صعود از رتبه ۲۱ فیفا به رتبه‌های کمتر از ۲۰ جهان است تا حداقل حضور خود در سید سوم قرعه کشی را حفظ کند.

در حالی که در شرایط کنونی گفته می‌شود اسکوچیچ می‌تواند بعد از مسجل شدن صعود به بازیکنان جوان و کم تجربه خود میدان دهد، این اتفاق می تواند منجر به تساوی یا شکست احتمالی برابر رقبای باانگیزه ایران شود و در نهایت تیم ملی به علت از دست دادن امتیاز، از سید سوم به سید چهارم سقوط کند.

با این اوضاع و شرایط، نمی توان انتظار داشت که اسکوچیچ تیمش را در دیدارهای تشریفاتی دگرگون کند و امتیازها را تا اتمام این مرحله و برگزاری قرعه‌کشی از دست بدهد.

او می تواند بعد از فروردین ۱۴۰۱ و در دیدارهای دوستانه و تدارکاتی که به منظور آماده‌سازی تیم ملی انجام می‌شود، به بازیکنان مستعد و کم تجربه خود برای یافتن بهترین ترکیب میدان دهد.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما