شناسهٔ خبر: 52055719 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس

خط و نشان اسکوچیچ برای عزیزی خادم؛ من باید در جام جهانی باشم!

در شرایطی که کسی نمی داند اسکوچیچ در جام جهانی هم سرمربی ایران است یا خیر، این مربی کروات از حق خود دفاع کرده است.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی جی پلاس؛ سرنوشت و آینده نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر، یکی از مهمترین سوالاتی است که به طور مکرر در مدت زمان اخیر مورد بحث و مجادله قرار گرفته اما هنوز هیچ پاسخ قاطع و قانع‌کننده‌ای برای این سوال پیدا نشده ؛ هنوز کسی نمی‌داند که دراگان اسکوچیچ در جام جهانی سرمربی ایران است یا خیر؟

در سه دوره اخیر حضور تیم ملی ایران در جام جهانی، فردی نقش اول نیمکت ایران بوده که توانسته مسیر صعود به این رقابت‌ها را هم هموار کند. برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش، دو چهره‌ای بودند که در مرحله انتخابی جام جهانی و در هنگام برگزاری جام جهانی، سکان هدایت تیم ملی را برعهده داشته‌اند اما عزیزی خادم هیچ گاه از قطعی بودن حضور اسکوچیچ در جام جهانی سخن نگفته و در واقع خود او به تنها عاملی تبدیل شده که شک و تردیدهایی درباره حضور اسکوچیچ در جام جهانی ایجاد کرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال از زمان برگزاری مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی در بحرین و موفقیت تیم ملی در ایران مسابقات، به موضوع انتخاب سرمربی جدید دامن زده و در مدت زمان اخیر با وجود اینکه بارها اعلام کرده از اسکوچیچ و کادرفنی حمایت می‌کند، از پاسخ به این سوال که آیا اسکوچیچ در جام جهانی هم سرمربی ایران است، طفره رفته است.

او درباره حضور اسکوچیچ در جام جهانی، به شکلی به سوالات مردم و رسانه‌ها سخن گفته که گویا خبرهایی در راه است: « بازی‌ها هنوز به پایان نرسیده و تا نهم فروردین ادامه دارد. به همین دلیل آقای اسکوچیچ با قدرت دارد کارش را انجام می‌دهد و نگاه فدراسیون هم حمایتی است. هدایت تیم ملی فوتبال با دراگان اسکوچیچ است و حتما فدراسیون فوتبال از کادر مربی‌گری تیم ملی تمام قد حمایت خواهد کرد. ان‌شاءالله بازی‌ها به پایان برسد و مردم ایران جشن صعود بگیرند.»

*اسکوچیچ از حق خود دفاع کرد

اظهارات شائبه برانگیز عزیزی خادم و خودداری رئیس فدراسیون از پاسخ به این سوال که آیا اسکوچیچ در جام جهانی حضور دارد یا خیر، به داغ تر شدن گمانه‌زنی‌ها درباره حضور یا عدم حضور این مربی کروات در قطر 2022 دامن زده است.

در نتیجه پای این سوال به مصاحبه با اسکوچیچ هم باز شده است. سرمربی تیم ملی در مصاحبه خود در برنامه فوتبال برتر به طور قاطعانه از این گفت که "استحقاق حضور روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی را دارد"!

او در ارتباط با این موضوع گفت: قرارداد من با فدراسیون فوتبال تا 2023 است. قراردادم به این صورت بود که اگر نتایج مثبتی بگیریم و از هر مرحله صعود کنیم، ادامه پیدا می‌کند. به این صورت بود که اگر این اتفاقات نمی‌افتاد، فدراسیون می‌توانست قراردادم را فسخ کند اما در این مدت ادامه داشته باشد. فکر می‌کنم استحقاق این را دارم که در جام جهانی روی نیمکت ایران باشم. البته الان تمرکزم روی بازی‌های ما است. در همان دوران که اوضاع خوب نبود، قول دادم که در جام جهانی خواهیم بود و به این قول وفادار بودم. 

در واقع شاید برای اولین بار است که یک مربی از حق خود برای حضور در جام جهانی سخن می‌گوید اما اسکوچیچ مجبور شده در فضای پر از شائبه و گمانه زنی، اینطور از عملکرد خود دفاع کند. او پیش از این هم در مصاحبه‌ای گفته بود نمی‌توان نقش او را در موفقیت تیم ملی انگار کرد و سهم او در این موفقیت قابل ملاحظه است.

 

انتخابی جام جهانی 2022 -تیم ملی ایران - تیم ملی کره- اسکوچیچ

در این اوضاع و شرایط که تیم ملی برای صعود به جام جهانی به کسب سه امتیاز از چهار بازی آینده خود دارد، برخی بر این باور هستند که فدراسیون فوتبال در صورت کنار گذاشتن اسکوچیچ و انتخاب هر سرمربی دیگری، فشار زیادی را از سوی افکار عمومی متحمل خواهد شد.

از سوی دیگر، در این شرایط اقتصادی و کمبود منابع مالی در فدراسیون فوتبال، اهالی فوتبال را اسکوچیچ با توجه به دستمزد اندک و حقوق ریالی خود، بهترین گزینه در دسترس این فدراسیون می‌دانند و معتقدند اظهارات عزیزی خادم برای کنترل خواسته‌های این مربی و همینطور داشتن دست برتری در حین مذاکرات و جلسات، از بیان قطعی شدن حضور اسکوچیچ در تیم ملی تا جام جهانی خودداری کرده است.

نظر شما