شناسهٔ خبر: 52055718 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

آتش تقی‌پور: کودک، سرمایه‌ آینده‌ مملکت است

صاحب‌خبر -

14:09

آتش تقی‌پور، از بازیگران پیشکسوت سینما و تئاتر و تلویزیون که در سریال «قصه‌ هزار افسون» بازی دارد از اهمیت پرداختن به مسایل جامعه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سریال قصه‌ هزار افسون، آتش تقی‌پور، از بازیگران فعال سینما، تئاتر و تلویزیون تا کنون در بیش از 35 فیلم سینمایی و 75 فیلم و سریال تلویزیونی بازی کرده است. سربداران، فروشگاه، پهلوانان نمی‌میرند، ستایش 2 و 3، تفنگ سرپر، شب دهم، تنهاترین سردار، شیخ بهایی از جمله سریال‌های تلویزیونی اوست که در آن ایفای نقش کرده و فیلم‌های مسافران به کارگردانی بهرام بیضایی، جیب‌برها به بهشت نمی‌روند به کارگردانی ابوالحسن داوودی، زینت به کارگردانی ابراهیم مختاری، جاده‌ی عشق به کارگردانی رجب محمدین، عروسک به کارگردانی ابراهیم وحیدزاده، خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و صحنه‌زنی به کارگردانی علی‌رضا صمدی و … برخی از بازی‌های او در فیلم‌های سینمایی است. آتش تقی‌پور هم‌چنین در نمایش‌های زیادی بازی کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نمایش‌های حکومت زمان‌خان به کارگردانی رکن‌الدین خسروی و دایی وانیا به کارگردانی پری صابری اشاره کرد.
او این روزها مشغول بازی در سریال قصه‌ی هزار افسون به تهیه‌کنندگی مهدی مولوی و کارگردانی سعید عباسی است که برای پخش در شبکه‌ی نمایش خانگی تولید و آماده می‌شود. وی در گفت‌وگویی دلیل حضور خود را در آن، به شناختی که از کارگردان آن دارد، عنوان می‌کند و به تیزبینی و لطافت کارش اعتقاد دارد.
وی معتقد است: البته که کار برای مخاطبان کودک و نوجوان و مخاطبان بزرگسال، هم از نظر محتوا و هم از نظر بازی و کارگردانی با هم فرق‌هایی دارند و من این را در متن و کارگردانی دیدم که به ما بازیگران هم منتقل شد. هر چند من کار برای کودکان در تلویزیون زیاد کار کرده‌ام همان‌طور که برای بزرگسالان هم زیاد کار کرده‌ام.
این بازیگر مجرب سینما و تلویزیون ضمن اعلام رضایت از تجربه‌ همکاری با مهدی مولوی و سعید عباسی به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان این سریال، گفت: آقای مهدی مولوی و آقای سعید عباسی ‌دو انسان فرهیخته و دوست‌داشتنی هستند و برای من افتخاری بود که در خدمت‌شان باشم.
تقی‌پور که در این سریال نقش مرد همسایه را بازی کرده در ادامه در خصوص نقش خود تصریح کرد: من در نقشم در این سریال به قهرمان اصلی اطلاعاتی در مورد شخص مورد درخواست‌شان اطلاعات می‌دادم و در عین حال که زندگی‌مان را می‌کردیم، اطلاعاتی را مبادله می‌کردیم که آرزوهای ما هم در دلش جا داشت.
بازی‌گر فیلم مسافران در پاسخ به این پرسش که اصولن بازیگران نقش‌ها را انتخاب می‌کنند یا برای پذیرش نقش کارگردانان آن‌ها را انتخاب می‌کنند، گفت: در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی، بازی‌گر بیش‌تر انتخاب می‌شود، ولی تمایلات خود بازی‌گر هم شرط اول انتخاب است. خب کار برای کودک، لطافت ویژه‌ای می‌طلبد که فی‌نفسه زیبا و دل‌انگیز است.
بازی‌گر سریال ستایش در پاسخ به این‌ پرسش چرا در سال‌های اخیر تلویزیون ایران به سراغ تهیه و تولید سریال‌های کودک و نوجوان کم‌تر می‌رود، عنوان کرد: شاید به تصور غلط، امروزه، کودک و نوجوان، اولویت اول صدا و سیما نباشد، چون در پی کوبیدن میخ استحکام‌سازی حکومت باشد؛ در صورتی که کودک، سرمایه‌ی آینده‌ی یک مملکت و جامعه است و اگر تلویزیون نتواند و نخواهد به کودک بها بدهد، ضرر عظیمی خواهیم کرد و در تربیت این نیروها، همه چیز از دست‌مان خارج خواهد شد.
وی در بخش دیگری این گفت‌وگو ضمن بیان این مطلب که گروه تولید این سریال زحمت سیاری برای تولید این سریال کشیدند و به صورت تحسین‌آمیزی هم موفق شدند، درباره‌ی عوامل این اثر اضافه کرد: به نظر من در تولید این سریال، انتخاب عوامل و بازیگران به شایستگی انجام شده است. البته سلیقه‌ سعید عباسی برای ترکیب ‌هماهنگی آنان عالی بوده است.
تقی‌پور هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که شما اگر تهیه‌کننده بودید، تلویزیون را برای پخش این سریال انتخاب می‌کردید یا یکی از پلتفرم‌های شبکه‌ خانگی را، گفت: طبیعتن، تلویزیون را در اولویت پخش قرار می‌دادم، ولی کار و پخش خارج از مقررات تلویزیون برای باز بودن تولیداتی سریالی کمک می‌کند تا با دل باز و صحنه‌هایی زیباتر روبه‌رو بشویم که دیدنش برای تماشاگر خارج از تلویزیون جذاب و نشاط‌آور خواهد بود.
وی در پایان برای عزیزانی که بار زحمات تولید قصه‌ی هزارافسون را بر دوش کشیدند تا آماده شود، آرزوی موفقیت کرد و تأکید کرد: از مردم فهیم‌مان می‌خواهم با تماشای این سریال، دوستان‌شان را برای تولیدات دیگر تشویق کنند.

نظر شما