شناسهٔ خبر: 52055611 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای عالی حفاظت فنی؛

ضرورت اصلاح آیین‌نامه مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی بررسی شد

یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای عالی حفاظت فنی با موضوع بررسی اصلاح ضرورت آیین نامه مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حسین علی رعیتی فرد» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست به اولین دستور جلسه شورا در زمینه ضرورت اصلاح آیین نامه مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی با اعلام هیئت مقررات زدایی و بهبود مستمر محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه ایران در زمینه بهبود فضای کسب و کاردر جهان دارای رتبه حدود ۱۳۰ است باید برای مقررات زدایی و ایجاد شرایط مناسب با انعطاف پذیری بیشترزمینه‌های مناسب فراهم شود.

رییس شورای عالی حفاظت فنی افزود: اعضای نشست، این آیین نامه را بررسی کردند و موضوع حذف آزمون ورودی از شرایط احراز صلاحیت متقاضیان موضوع آن آیین نامه و دیگر موارد مرتبط مطرح و در این راستا با کلیات بازنگری این آیین نامه موافقت شد.

وی تاکید کرد: تدوین آیین نامه جدید در دستور کار کمیته تخصصی شورای عالی حفاظت فنی قرار گیرد.

معاون روابط کار با اشاره به دومین دستور جلسه این نشست در خصوص ضرورت تدوین آیین نامه ایمنی در مراکز درمانی به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به ماده ۸۷ قانون کار و وجود تعدد آیین نامه‌های حفاظت فنی که مراکز درمانی مشمول قانون کار را نیز پوشش می‌دهند، خلاء مقرراتی مبنی بر ضرورت تدوین آیین نامه جدید وجود ندارد.

رعیتی فرد افزود: مقرر شد چنانچه وزارت بهداشت در این زمینه تدوین آیین نامه جدیدی را مورد نظر دارد، نسبت به ارسال پیش نویس پیشنهادی برای اتخاذ تصمیم اقدام کند.

نظر شما