شناسهٔ خبر: 52055574 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با شهر زیبای ازمیر آشنا شویم

ازمیر بعد از آنکارا و استانبول سومین شهر بزگ ترکیه می باشد . این شهر در حاشیه ساحل اژه واقع شده است که دومین بندر بزرگ ترکیه نیز به حساب می آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا بنابر اعلام بیسان گشت، شهر ازمیر جمعیتی حدود ۴ میلیون را در خود جای داده است که اکثریت آن را قشر جوان تشکیل داده اند. در ادامه به بررسی ازمیر خواهیم پرداخت :

تاریخچه شهر زیبای ازمیر:

ازمیر که از جمله شهرهای ساحلی مهم ترکیه به حساب می آید اولین بار توسط یونانیان کشف شد.  چندی نگذشت که رومیان این شهر را تصرف کردند و تحث امپراتوری خود درآوردند. این شهر قبل از این که تحت سلطه امپراتوری عثمانی شود در قرن ۱۵ میلادی توسط اسکندر کبیر بازسازی و اماکن باستانی را بر جای گذاشت. در حال حاضر این شهر زیبا مهد اماکن تاریخی و موزه های دیدنی فراوانی می‌باشد.

آب و هوای شهر ازمیر :

اگر بخواهید آب  هوای ازمیر را در حالت کلی بررسی کنید باید بدانید که ازمیر دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است به طوری که تابستان های گرم و زمستان‌های سردی را سپری می‌کند. اکثر اوقات وزش باد این شهر را در بر می‌گیرد. دمای این شهر در فصول سرما به -۲ درجه و در تابستان ها تا ۳۵ درجه می‌رسد. باید بدانید که شروع گرما از اواخر خرداد ماه آغاز و تا شهریور ماه ادامه دارد. این در حالی است که بقیه فصول سال هوا سرد است. اگر قصد سفر به ازمیر دارید قطعا آب و هوای این شهر را چک کنید اما بهترین فرصت بی شهر اردیبهشت ماه می‌باشد که درختان با گل های رنگارنگ شهر را به زیباترین حالت ممکن تبدیل می کنند.

جاذبه های شهر ازمیر

شهر ازمیر یکی از شهرهای پر جاذبه و طرفدار برای گردشگری به خصوص گردشگران ایرانی به حساب می آید و به جرات می توان گفت بعد از پر طرفداری تورهای استانبول و تور وان  سفر به شهر ازمیر پر طرفدارترین سفر به ترکیه می‌باشد که سالانه جمعیت زیادی از ایرانیان را به خود جذب می‌کند. با توجه به جاذبه‌های توریستی و گردشگری فراوانی که در ازمیر قرار دارد این شهر را به ترکیه کوچک نسبت داده‌اند به طوری که می‌توان از جاذبه‌های قدیمی چون مساجد و کلیساهای قرن ۱۸ تا مراکز مدرن با معماری‌های جدید و همچنین تفریحات لاکچری چون گذراندن تعطیلات در کشتی کروز و همچنین میدان کناک و آسانسور ازمیر نام برد. از موزه های معروف در ازمیر نیز می توان به موزه آگورا ازمیر اشاره کرد. موزه ای در فضای باز واقع شده و در واقع مخروبه ای از شهر باستانی اسمیرا می باشد که بر اثر زلزله خراب شده است.

معروف ترین غذاهای ازمیر:

در ازمیر تنوع غذایی بسیار بالا می‌باشد به طوری که از انواع غذاهای بومی ترکیه، غذاهای مدیترانه‌ای و دریایی و همچنین غذاهای بین‌المللی و اروپایی وجود دارد که در این میان معروف‌ترین غذاهای ازمیر با توجه به این که این شهر در سواحل دریای اژه قرار دارد غذاهای دریایی می‌باشد که شامل ماهی کبابی و اختاپوس کبابی است. معروف‌ترین دسرهای ازمیر نیز لور تاتلیس و شامبالی می‌باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی 

نظر شما