شناسهٔ خبر: 52055246 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

احتمال نصب لیزر در هواپیماهای باری شرکت امریکایی

در این سیستم دفاعی، انرژی مادون قرمز در خارج از هواپیما و با فاصله منتشر می‌شود و یک سپر گرمایی ایجاد می‌کند و بدین‌گونه موشک‌های گرمایاب را از مسیر دنبال کردن هواپیما منحرف خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

شرکت خدمات پستی آمریکایی "فدکس" می‌خواهد برای هواپیماهای باری خود سیستم‌های دفاع لیزری خریداری کند، تا از شلیک موشک در امان بمانند.

بخش تدارکاتی و حمل‌ونقل شرکت خدمات پستی فدرال اکسپرس (فدکس) از اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) برای نصب یک سیستم لیزری در هواپیماهای باربری "ایرباس" خود درخواست مجوز کرده است تا از آن‌ها در برابر حملات موشکی محافظت کند.

به گزارش دویچه وله؛ بر اساس گزارشی از رسانه سی‌ان‌ان و بر مبنای مدارکی کە اداره هوانوردی آمریکا منتشر کرده، فدکس می‌خواهد از این سیستم دفاعی لیزری در برابر موشک‌های گرمایاب استفادە کند.

بر اساس مدارکی کە اداره هوانوردی آمریکا منتشر کرده است، فدرال اکسپرس می‌خواهد این سیستم دفاع موشکی را روی ایرباس  "A321-200"  نصب کند. در این سیستم دفاعی، انرژی مادون قرمز در خارج از هواپیما و با فاصله منتشر می‌شود و یک سپر گرمایی ایجاد می‌کند و بدین‌گونه موشک‌های گرمایاب را از مسیر دنبال کردن هواپیما منحرف خواهد کرد.

 

نظر شما