شناسهٔ خبر: 52055194 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دمای هوا در نقاط شرقی بوشهر به صفر نزدیک می‌شود

هواشناسی استان بوشهر با پیش‌بینی کاهش دمای هوا، اعلام کرد: از جمعه تا یکشنبه آینده در برخی نقاط شرقی استان به آستانه صفر درجه می‌رسد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد سامانه بارشی به تدریج از نواحی شمالی استان خارج خواهد شد اما فعالیت آن امروز در بخش‌های جنوبی و مرکزی ادامه خواهد داشت‌.

محمدرضا انصاری گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز و فردا با شدت یافتن جریان‌های شمال غربی، سواحل استان مواج باشد.

به گفته او، دمای هوا از فردا تا اوایل هفته آینده به طور محسوسی کاهش خواهد یافت و از جمعه تا یکشنبه آینده در برخی نقاط شرقی استان به آستانه صفر درجه می‌رسد.

این کارشناس هواشناسی می‌گوید: سرعت وزش باد شمال غربی از ابتدای پنجشنبه و در روز جمعه در برخی ساعات بر روی دریا بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد شد.

انصاری، آسمان استان را تا فردا نیمه ابری تا تمام ابری در مناطق مرکزی و جنوبی در برخی ساعات بارش باران، گاهی رگبار باران و رعد و برق و وزش تندباد پیش‌بینی کرد که به تدریج ابرها کم می‌شوند و  پدیده مه رخ می‌دهد.

او گفت: جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و روی خلیج فارس و سواحل استان در ساعاتی از امروز تا صبح فردا شمال غربی با سرعت ۱۸ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: همچنین ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و در فراساحل مرکزی و جنوبی ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

به گفته انصاری، در شبانه روز گذشته جم و بندر امام حسن با ۱۰ درجه و عسلویه با ۲۶ درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را داشته‌اند.

او گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت۳:۳۶ بامداد، مد اول۹:۲۶، جزر دوم ۱۲:۵۸ و مد دوم دریا ۲۰:۱۷ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

نظر شما