شناسهٔ خبر: 52055059 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ادعای اردوغان: روسیه از سوریه عقب نشینی کند دمشق تاب مقاومت نخواهد داشت

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به حضور نیروهای نظامی روسیه و آمریکا در سوریه، مدعی شد که اگر روسیه حمایت خود را از دولت سوریه بردارد، دمشق تاب مقاومت نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

العالم - ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در هنگام بازگشت از سفر آلبانی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص انتخابات در این کشور با بیان اینکه حد نصاب ورود به پارلمان به 7 درصد رسیده است، گفت: پیش نویس اصلاحات در انتخابات به صورت مشترک بین حزب حرکت ملی و حزب عدالت و توسعه آماده شده و در این هفته یا هفته آینده نهایی خواهد شد.

وی درباره بحران در روابط روسیه و اوکراین نیز اظهار داشت: ترکیه با هر دو طرف بحران روابط خوبی دارد. تصور نمی کنم که روسیه در فکر اشغال اوکراین باشد. از سوی دیگر روسیه باید بداند که در صورت برداشتن چنین گامی در دنیا چه وضعیتی به وجود خواهد آمد و وضعیت خودش نیز چگونه خواهد شد. این منطق که"بروم جایی را اشغال کنم" دیگر جایی ندارد. ما درباره اشغال کریمه نیز همواره دیدگاههای خود را به آقای پوتین گفته ایم. سیاست ما در این خصوص روشن است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در خصوص سوریه در شمال سوریه نیروهای آمریکایی پایگاههایی دارند. روسیه نیز پایگاههایی دارد. ازسوی دیگر، گروههای تروریستی از آمریکا تسلیحات زیادی گرفته اند و هنوز هم ادامه دارد. امروز آیا می توان این موضوع را نادیده گرفت؟ خیر. من به اوباما، ترامپ و بایدن گفتم که شما از تروریستها حمایت می کنید.

اردوغان با بیان اینکه آمریکا و روسیه نیروهای خود را از سوریه خارج نمی کنند، مدعی شد که اگر روسیه از سوریه عقب نشینی کند، دولت سوریه تاب مقاومت ندارد زیرا با حمایت روسیه مانده است. ایران نیز حمایت می کند.

این ادعای اردوغان در حالی مطرح می شود که نیروهای تروریستی مسلح در سوریه از سوی ترکیه مورد حمایت تسلیحاتی و مالی قرار دارند و اگر این حمایتها نبود، سوریه به سرعت با غلبه بر تروریسم، وارد مرحله ثبات و بازسازی کشور می‌شد.

تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما