شناسهٔ خبر: 52054824 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

معاون حمل و نقل شهرداری تهران:

راهکاری برای حل معضل ترافیک تهران نداریم

سید مجتبی شفیعی گفت: راهکار فوری و کوتاه‌مدت برای حل معضل ترافیک تهران وجود ندارد، به این دلیل که این معضل بیش از ۵۰ سال شهر تهران را درگیر خود کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، سید مجتبی شفیعی در یک برنامه تلویزیونی گفت: حدود یک دهه است که توجه چندانی به مسئله حمل و نقل عمومی شهر تهران برای رفع و کاهش معضل ترافیک شهر تهران نشده است.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه تمام تجهیزات ناوگان حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های شهر تهران فرسوده شده، افزود: بخش زیادی از این تجهیزات نیاز به تعمیرات اساسی دارند و برخی دیگر از رده خارج شده و قابلیت استفاده ندارند.

شفیعی با اشاره به اینکه بخش زیادی از واگن‌های مترو، اتوبوس‌ها و حمل و نقل عمومی شهری خراب هستند، افزود: علت این است که بودجه‌های مورد نیز در سال‌های گذشته تخصیص داده نشده و دولت نیز به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل نکرده است.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران ادامه داد: از طرفی مدیریت شهری کاهش درآمد داشته و به‌تنهایی قادر به تامین نیاز شهر تهران نبوده و از طرف دیگر فاصله قیمتی هزینه خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی بسیار ناچیز بوده است.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران معتقد است: راهکار فوری و کوتاه‌مدت برای حل معضل ترافیک تهران وجود ندارد، به این دلیل که این معضل بیش از ۵۰ سال شهر تهران را درگیر خود کرده است و به‌زودی و با راهکارهای موقت قابل حل نیست.

شفیعی بیان کرد: تجربه جهانی شهرهای بزرگ دنیا به سمت حمل و نقل عمومی و توسعه انسان‌محور حرکت کرده که همان حمل و نقل پاک و توجه به زندگی انسان‌ها است و ما نیز در این راه باید به این سو حرکت کنیم.

انتهای پیام/۴۱۷۲/پ

نظر شما