شناسهٔ خبر: 52053982 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

آموزش حضوری می‌تواند سرعت رسیدن به پیک اومیکرون را افزایش دهد

عضو کمیسیون آموزش و بهداشت مجلس گفت: عمده نگرانی‌ها در سویه اومیکرون انتشار بالای آن است، بازگشایی‌ها می‌تواند زنگ خطری برای رسیدن به پیک این سویه در کشور باشد.

صاحب‌خبر -
جلیل میرمحمدی در گفت‌‎وگو با میزان در رابطه با تایید ستاد کرونا در ارتباط با آموزش حضوری گفت: عمده نگرانی‌ها در این سویه انتشار بالای آن است چرا که در مدت زمان کوتاه می‌تواند آمار ابتلا را چندین برابر سویه‌های قبلی کند، از این رو بازگشایی‌ها می‌تواند زنگ خطری برای افزایش شیوع و تسریع  به پیک اومیکرون باشد.

نماینده مردم یزد گفت: اگرچه که سویه جدید بیماری کرونا سرعت انتشار بسیار زیادی دارد، اما تا به امروز نشان داده است که خیلی شدید نیست؛ و‌ی گفت این سویه بیماری با توجه به علائم خفیفی، چون آبریزش از بینی، سردرد، درد عضلانی، سرفه و استفراغ خظرات جدی منجر به فوت کمتری دارد.

این استاد دانشگاه گفت: از این رو عمده تاکیدات ما تزریق سه دز واکسن و ودریافت واکسیناسیون به صورت کامل است همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، چون زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی نیز در این میان باید مورد تاکید باشد.

میرمحمدی ادامه داد: روی دیگر قضیه آسیب‌های آموزش حضوری همچون افسردگی، افت کیفیت آموزشی و تحصیلی، چاقی، اختلال در فرایند‌های اجتماعی است که نباید نادیده انگاشته شود.

وی در مورد لزوم واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال گفت: تکمیل فرآیند واکسیناسیون در دانش آموزان ۱۲ سال به بالا و همچنین استفاده از آموزش تلفیقی برای دانش آموزان زیر ۱۲ سال می‌تواند کمک بزرگی به امر استمرار حضوری آموزش باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: اگر فرآیند واکسیناسیون واجدین شرایط تکمیل شود و از سوی دیگر پروتکل‌هایی، چون کاهش تعداد دانش اموزان در کلاس با شیفت بندی، افزایش مساحت مکان آموزشی  فاصله گذاری، تهویه مناسب و زدن ماسک به شکل مستمر ادامه یابد، می‌توانیم آموزش حضوری با کمترین آسیب را داشته باشیم.

وی گفت: تعطیلی مدارس کار سختی نیست زمانی که این  موارد رعایت شود و همچنان مشاهده شود که یکی از عوامل افزایش ابتلا آموزش حضوری است در اینجا ستاد ملی مبارزه با کرونا که خود یک کمیته علمی قوی هست و کارشناسان و متخصصین زیادی در آن حضور دارند می‌تواند با توجه به مقتضیات روز تصمیم بگیرد.

میرمحمدی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان زیر ۱۲ سال نیز گفت:در حال حاضر برنامه‌ای برای واکسیناسیون زیر ۱۲ سال نداریم، اگرچه که اعلام شده است واکسن سینوفارم از جمله واکسن‌های مورد استفاده برای این گروه سنی است، اما توجه داشته باشید که بیشتر کشور‌هایی که آموزش حضوری را از سرگرفته اند این گروه سنی را واکسینه نکرده اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: به لطف الهی شرایط مرگ و میر حاصل از بیماری  کاهش یافته است  و این آمار اکنون در یک منحنی صافی قرار گرفته است و طی روز‌های گذشته افزایش قابل توجهی پیدا نکرده است،  مجموعه آموزش پرورش و آموزش عالی باید بتواند بهترین تصمیمات را با توجه به دیدگاه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا اخد کرده و کمترین آسیب را متحمل شود.

انتهای پیام/

نظر شما