شناسهٔ خبر: 52052663 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چه عواملی بر قیمت ساخت تابلو تاثیر گذار است؟

یکی از متداول ترین روش های تبلیغات و زیباسازی مشاغل استفاده ار انواع تابلو ها می باشد که در دوره کنونی یکی از تاثیر گذار ترین بخش ها برای رونق و بهبود کسب و کار را به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

همین تنوع و برخورداری از مدل های مختلف باعث شده تا قیمت تابلو ها مشخص نباشد اما ما در این مطلب سعی بر این داشته ایم تا عواملی که بر روی قیمت تابلو تاثیر بسزایی دارد را برای شما گرد هم بیاورین تا در هنگام خرید بتوانید آگاهی کامل از این موضوع داسته و با بهترین قیمت بتوانید بهترین کیفیت در تابلو را برای کسب و کار خود در اختیار داشته باشید.

عوامل موثر بر قیمت تابلوهای تبلیغاتی

عوامل متعددی بر نحوه محاسبه قیمت تابلوها تاثیر گذار هستند که به شرح زیر می باشد:

نوع حروف

 یکی از روشهای تعیین قیمت تابلوهای تبلیغاتی نوع حروف آنها است که توسط دستگاه برش داده می شوند و یا به صورت دست نویس هستند. اگر تابلو طولانی باشد ویا مدل حروف وقتگیر باشند،محاسبه قیمت بوسیله نرم افزارهای گوناگون طراحی کورل و طبق متراژ محیط حساب می شوند. نرم افزار کورل به راحتی متراژ تابلو را بر اساس محیط محاسبه میکند و قیمت نهایی را اعلام میکند.

• قطر قلم

یکی از موارد موثر بر قیمت نهایی تابلو قطر قلم حروف است. یعنی هرچقدر قطر قلم حروف بیشتر باشد حتماً قیمت تابلو نیز افزایش پیدا میکند. اگر قطر قلم حروف از 5 سانتیمتر کمتر باشد، می توان توسط روشهایی مثل دور دادن حروف، زیبایی نوشته ها را حفظ کرد و هم قطر مورد نظر را بدست آورد.

امروزه یکی از پر سفارش ترین تابلو های تبلیغاتی چلنیوم می باشد و به دلیل حالت فرم دهی و مناسب برای انواع برش ها می تواند به اشکال و صورت های گوناگون سفارش داده شود و با درخشان بودن خود به کسب و کار شما رونق و جلوه ای زیبا دهد. برش های لیزری بر روی تابلو های چلنیوم می تواند بسیار دقیق باشد و همین امر سبب شده تا برای انواع کاربری ها در سر درب مغازه ها استفاده گردد.

تابلو چلنیوم به دلیل استحکام زیاد و تنوع رنگ و مدل از پرمصرف ترین تابلوهای تبلیغاتی و در عین حال از کم خرج ترین تابلوها است که توسط تابلوسازان حرفه ای با ریزبینی خاصی ساخته می شود که روش ساخت آن به دو دسته تقسیم می شود.

در روش اول که به صورت دست ساز است، فقط پلکسی گلس توسط لیزر برش داده می شود ولی در روش دوم توسط دستگاه خم و حالت داده می شود. قیمت تابلو چلنیوم در مقایسه با تابلوهای دیگر مناسب تر است و طرفداران بسیاری دارد و می توان گفت که جز محبوب ترین ها در این صنعت به شمار می رود.

 

کیفیت پلکسی گلس

یکی از مهمترین لوازمی که در تابلوسازی استفاده می شود، پلکسی گلس است که رنگهای متنوعی دارد و جنس آن از پلاستیک و مشابه شیشه است.

بعد از اینکه جای حروف بر روی پلکسی گلس مشخص شد، به وسیله دستگاه لیزر برش داده می شود و دور تا دور آن به هم  وصل می شوند و در نتیجه حروف پررنگ تر به نظر می رسند.پلکسی گلس در اندازه های 1 تا 20 میلیمتری در بازار عرضه می شود. قیمت تابلوها به نوع و برند پلکسی گلس بستگی دارد و هرچقدر کیفیت آن بالاتر باشد در نتیجه هزینه نیز افزایش می یابد.

  نوع و برند لبه حروف

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر قیمت تابلو، نوع حروف برجسته آن است. جنس لبه حروف در اکثر تابلوها، آلومینیوم است که با متراژهای گوناگون و در رنگهای متنوعی در بازار عرضه می گردد. مقدار ورق آلمینیوم مصرفی در تابلو بر قیمت آن تاثیر دارد و هرچه برند و میزان قطر آن بیشتر باشد هزینه تابلو نیز بالا تر می رود.

کیفیت نورپردازیدر ساخت تابلو

یکی دیگر از ابزارهایی که تابلوسازان در ساخت تابلو استفاده می کنند لامپها و بلوکهای اس ام دی و LED هستند. این لامپ ها در دو نوع‌ تک رنگ و فول کالر در بازار موجود دارند. نوع ابتدایی لامپهای اس ام دی به دلیل ضد آب نبودن، فقط باید در فضاهای داخلی و محیط های بسته استفاده شوند ولی نوع پیشرفته لامپها ضد آب هستند که می توانند در تمام محیط ها استفاده شوند.لامپهایی که نورپردازی مناسب و کیفیت بالایی دارند در افزایش قیمت تابلوها نقش بسزایی را ایفا می کنند.

 

ضخامت ورق PVC

ورق های PVC نوعی پلاستیک هستند که با تلفیق روان کننده ها، نرم و انعطاف پذیر می شوند. این ورقها به عنوان زیرساز حروف انواع تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شوند و مطابق حروف، الگو برداری و برش داده می شوند و بعد لامپهای اس ام دی روی آنها قرار میگیرند و تابلو تولید شده به مرحله روشنایی و جذابیت می رسد. ضخامت تقریبی آنها بین 8 تا 10 میلیمتر می باشند و هر چقدر ضخامت ورقهای PVC بیشتر باشند، قیمت تابلو نیز افزایش می یابد.

منبع تغذیه تابلو سازی

در تابلوهای تبلیغاتی به منظور تبدیل ولتاژ برق شهری به  12 ولت از منبع تغذیه استفاده می شود، که دارای انواع گوناگون و برندهای مختلفی است.در واقع کیفیت بالای منبع تغذیه باعث افزایش هزینه ساخت تابلو می شود.

برای طراحی و ساخت انواع تابلو تبلیغاتی می توانید با مشاوران و متخصصین ما در مجموعه بزرگ namatabesh.com  در ارتباط باشید تا بهترین تابلو را با بالاترین کیفیت در اختیار داشته باشید و بتوانید با کمترین هزینه زیبا ترین تابلو را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید. همچنین می توانید برای دیدن نمونه کار های ما ، به سایت شرکت مراجعه نمایید.

گرافیک تابلو

گرافیک تابلو یعنی طرح کلی تابلو که برای نصب آماده شده است.

ساخت تابلوهای تبلیغاتی زیبا و مدرن که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند، تحت تاثیر طرحی زیبا و دلنشین است.از جمله:

• روانشناسی رنگ ها

رنگ در تابلو معانی مختلفی را به طور مستقیم یا غیر مستقیم به بیننده القا میکند و در فرهنگهای مختلف، متفاوت است. مثلاً در ایران،رنگ سیاه نشانه عزاداری و در کشورهای نظیر ژاپن و چین،رنگ سفید نشانه عزاداری است.

• رنگ های مکمل

استفاده از رنگ های مکمل در حرفه تابلوسازی یکی از عوامل موثر در جذب مخاطب و نوازش چشم هر بیننده است.مثلاً: رنگ های سبز و زرد و یا قرمز و زرد مکمل یکدیگر هستند که وقتی در کنار هم قرار می گیرند، هارمونی زیبایی را ایجاد میکنند.

•کنتراست رنگی

کنتراست رنگی در هنر به معنی تضاد رنگی است.مانند کنتراست رنگ سیاه و سفید،مشکی و زرد یا سفید و قرمزکه به عنوان رنگ های متضاد شناخته شده اند و اگر در حرفه تابلوسازی در جای خود و به موقع استفاده شوند در تابلو جذابیت خارق العاده ای را ایجاد میکنند.

مطلب پایانی

در این مقاله شما را با انواع تابلوهای تبلیغاتی و انواع برندها و طرحهای گوناگون آشنا کردیم. پس برای ساخت و نصب تابلو تبلیغاتی، با کیفیت فوق العاده و دوام و استحکام بالا به شرکتهای معتبر مراجعه نمایید.

قیمت تابلو ها به عوامل متعددی بستگی دارد که در بالا به تک تک آنها اشاره کردیم. امید است که مورد قبول واقع گردد.

"این مطلب تبلیغاتی است"

نظر شما