شناسهٔ خبر: 52045433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جاسوسی رژیم صهیونیستی از ساکنان اراضی اشغالی با پگاسوس

یک رسانه رژیم صهیونیستی می‎گوید که پلیس این رژیم از جاسوس افزار پگاسوس برای کنترل شهروندان استفاده می کند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان – پلیس رژیم صهیونیستی با استفاده از جاسوس افزار «پگاسوس» متعلق به شرکت صهیونیستی «ان اس او»، از ساکنان اراضی اشغالی جاسوسی می‌کند.
 
به گزارش پایگاه «کالکالیست تِک»، پلیس رژیم صهیونیستی از جاسوس افزار «پگاسوس» برای هک تلفن شهروندان اراضی اشغالی و کنترل و استخراج اطلاعات آن‎ها، استفاده می‌کند.
 
دستور انجام نظارت بر ساکنان اراضی اشغالی که مجرم یا مظنون نیستند، توسط افسران عالی رتبه پلیس رژیم صهیونیستی، بدون حکم دادگاه یا نظارت قاضی صادر شده و کسانی که این دستور را دریافت و اجرا کردند، اعضای واحد سایبری عملیات ویژه پلیس در SIGINT بودند که کل فعالیت آن‌ها محرمانه است.
 
ضمن این که نظارتی بر داده‌های جمع آوری شده، نحوه استفاده پلیس رژیم صهیونیستی از آن‌ها یا نحوه توزیع آن‌ها در دیگر سازمان‌های تحقیقاتی مانند اداره امنیت و اداره مالیات رژیم صهیونیستی وجود ندارد.
 
نکته قابل توجه در رابطه با این پرونده کشف شده توسط «کاکالیست تک»، این است که ردیابی معترضان در تظاهرات علیه «نتانیاهو» در هنگام حضور او در قدرت انجام شد.
 
رشته تظاهرات سیاسی علیه نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ با شیوع کرونا و اعمال قرنطینه در اراضی اشغالی شدت یافت.
 
تشدید این اعتراض‎ها، تلاش کابینه «نتانیاهو» برای کاهش دامنه اعتراض‌ها از طریق استفاده از ابزار‌های قضایی و رویه‎ای، افزایش نیرو‌های پلیس و افزایش خشونت علیه معترضان، را به دنبال داشت.
 
در واقع، سران تظاهرات سیاسی علیه «نتانیاهو»، از این که پلیس رژیم صهیونیستی از راه دور و با نرم افزار جاسوسی «ان اس او» قادر به گوش دادن و خواندن مکالمات یا پیام هایشان است، بی اطلاع بودند.
 
شهرداران، سران رشته تظاهرات سیاسی علیه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر پیشین، کارکنان سابق کابینه و یک فرد نزدیک به یک سیاستمدار ارشد رژیم صهیونیستی از جمله کسانی هستند که هدف این عملیات جاسوسی قرار گرفته‎اند.
اما حوزه سیاست تنها حوزه‌ای نبود که پلیس رژیم صهیونیستی از «پگاسوس» برای جاسوسی استفاده کرد.
 
پرونده‌های تحقیقات فساد، فیشینگ و قتل، دیگر حوزه‌هایی بودند که پلیس رژیم صهیونیستی بدون مجوز از نرم افزار جاسوسی در آن‌ها بهره برد.
 
پلیس رژیم صهیونیستی در دسامبر ۲۰۱۳ برای نخستین بار جاسوس افزار «پگاسوس» را از «ان اس او»، خریداری کرده و در سال ۲۰۱۵ استفاده از آن را عملیاتی کرد.
 
براساس اسناد موجود، اطلاعات به دست آمده توسط پلیس رژیم صهیونیستی با استفاده از این جاسوس افزار به آژانس‌های تحقیقاتی دیگر مانند واحد‌های اطلاعاتی سازمان امنیت، سازمان رقابت، اداره مالیات و اداره تحقیقات داخلی پلیس، منتقل شد.
 
خرید و استفاده پگاسوس توسط پلیس رژیم صهیونیستی به این معناست که شرکت «ان اس او» به اطلاعات سری و حساس پلیس دسترسی داشت.
 
انتهای پیام/

نظر شما