شناسهٔ خبر: 52044519 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر نفت ایران امروز در مسکو

وزیر نفت و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه امروز با همتای روس و معاون نخست وزیر روسیه در مسکو دیدار و گفتگو می‌کند.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما، از مسکو، وزیر نفت و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه امروز با همتای روس و معاون نخست وزیر روسیه در مسکو دیدار و گفتگو می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_7525508"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3337439/7525508?width=350&height=250"></script></div>

 

جواد اوجی که به تازگی رئیس این کمیسیون شده با نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه درباره راه‌های گسترش مناسبات اقتصادی، رفع موانع بانکی، گمرکی و زیر ساختی، تقویت همکاری تهران و مسکو در حوزه نفت و انرژی و سرمایه گذاری مشترک در طرح‌های زیربنایی انرژی مذاکره خواهد کرد.

این کمیسیون مشترک تاکنون ۱۵ بار در تهران و مسکو برگزار شده، اما شانزدهمین اجلاس ان بدلیل کرونا حدود دو سال به تعویق افتاده است. کارگروه‌های زیرمجموعه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، از جمله کارگروه‌های بانکی و مالی، حمل و نقل، تجارت و بازرگانی، صنایع، کشاورزی، فناوری، بهداشت، مسکن و گمرک در دو سال اخیر، نشست‌های مشترک را بصورت برخط برگزار و پیش نویس سند شانزدهمین اجلاس را آماده کرده‌اند.

تقویت همکاری ایران و روسیه در قالب اوپک-پلاس به منظور تامین منافع و تنظیم بازار انرژی. تامین نیازمندی‌های متقابل، همکاری منطقه‌ای در انتقال گاز ایران به پاکستان و هند با مشارکت شرکت‌های روسی، بومی سازی تجهیزات نفت در ایران، همکاری در حوزه ال‌ان‌جی، انتقال فناوری و سرمایه گذاری مشترک، از محور‌های رایزنی جواد اوجی و نیکلای شولگینوف در مسکو است.

نظر شما