شناسهٔ خبر: 52040958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سومین دور گفت و گوی ادیان بین ایران و کرواسی برگزار می شود

بلگراد-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در زاگرب و مفتی اعظم و رئیس مشیخت اسلامی کرواسی طی دیداری درباره برگزاری سومین دور گفت و گوی ادیان بین ایران و کرواسی به میزبانی زاگرب توافق کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، «پرویز اسماعیلی» و دکتر «عزیز حسنوویچ» در این دیدار که عصر دوشنبه برگزار شد ضمن توافق برای برگزاری سومین دور گفت و گوی علما و دانشمندان ادیان و مذاهب ایران و کرواسی به میزبانی زاگرب در خصوص روابط دو کشور و مهمترین مسائل منطقه و جهان اسلام دیدار و گفت و گو کردند.

مفتی اعظم و رئیس مشیخیت اسلامی کرواسی پیشتر در دیداری با سفیر اسماعیلی به ضرورت ارتباطات دینی، فرهنگی و علمی میان اندیشمندان ایران و کرواسی و همکاری نزدیک میان دو کشور اشاره کرد و گفت ‌و گو بین ادیان را برای حل و فصل احتلافات و نزدیکی ملت‌ها بسیار مهم دانست.

همچنین در  نشست روز دوشنبه که دکتر «آلدین دوگونیچ» رئیس مرکز حلال کرواسی هم حضور داشت، مقرر شد اولین کنفرانس صنعت حلال ایران و بالکان، خرداد ۱۴۰۱ به میزبانی موسسه جهانی حلال وابسته به اتاق بازرگانی کشورمان در تهران برگزار شود.

خاطر نشان می شود که موسسه جهانی حلال وابسته به اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران با هدف توسعه صادرات به منطقه بالکان با مرکز حلال کرواسی موافقت‌نامه همکاری امضا کرد.

این توافق‌ نامه ۲۷ مهر امسال توسط «محمدرضا کرباسی» مدیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع ‌رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) و معاون بین‌الملل اتاق ایران و «آلدین دوگونیچ» رئیس مرکز حلال کرواسی در زاگرب امضا شد.

نظر شما