شناسهٔ خبر: 52040363 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

نشست آسیب شناسی کودکان سایبری در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

صاحب‌خبر -

 

به گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست آسیب شناسی "کودکان سایبری" به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلیس فتا و خانه مطبوعات در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.  

در ابتدای این نشست رضا خردمند معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصحاب رسانه سفیران مبارزه با جنگ نرم تهیدات فرهنگی و رسانه ای دانست و افزود: این اداره کل با همکاری خانه مطبوعات و رسانه ها آمادگی همه جانبه برای فرهنگ سازی در زمینه تهدیدات سایبری جامعه بویژه کودکان دارد.

وی در ادامه خواستار  نشست های مشترک بیشتر بین پلیس فتا و رسانه ها برای مباحث سایبری  در جهت  اطلاع رسانی بیشتر جامعه شد.

سرهنگ «فیض‌اله احمدی» رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت و حساسیت فضای مجازی، اظهار داشت: نگاه ما به فضای مجازی یک نگاه به‌روز و رو به‌ جلو است اما این فضا مانند یک تیغ دولبه است که علی‌رغم همه مزایایی که برای ما به ارمغان آورده است، می‌تواند معایبی را نیز برای جامعه به همراه داشته باشد.

وی افزود: فضای مجازی در زندگی ما یک تغییر است و هر تغییر فرصت‌ها و تهدیداتی دارد که باید از فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم و تهدیدات را به حداقل برسانیم.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فضای مجازی بایدها و نبایدهایی دارد که باید آموزش داده شود، گفت: باید برای جلوگیری از آسیب‌های این فضا به فرزندانمان، بحث آموزش در مقاطع مختلف جدی گرفته شود و با توجه به اینکه پلیس فتا نوک پیکان مبارزه با جرائم سایبری است پیشگیری را به عنوان مهم‌ترین ماموریت خود در دستورکار قرار داده است.

احمدی با اشاره به اینکه در مقوله امنیت دستگاه‌های زیادی دخیل هستند، ابراز کرد: در شرایطی نیستیم که بتوانیم یک‌تنه امنیت فضای مجازی را فراهم کنیم و در این زمینه نیاز به همکاری اصحاب رسانه داریم.

وی با بیان اینکه بیشترین تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی متوجه کودکان و نوجوانان است، متذکر شد: خانواده اولین و تاثیرگذارترین نهاد در رشد و تربیت یک کودک است و می‌توانیم کار آموزش و افزایش آگاهی‌ها در خصوص فضای مجازی را از خانواده‌ها شروع کنیم.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها را ضروری عنوان و بیان کرد: باید فضای مجازی را به دید یک موجود زنده ببینیم که هم می‌توانیم در این فضا تأثیرگذار و هم تأثیرپذیر باشیم، بنابراین مقوله آموزش بسیار حائز اهمیت است.

احمدی از راه‌اندازی پویش کودکان سایبری برای دومین سال در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این پویش از امروز به مدت یک هفته همزمان با سراسر کشور با هدف آگاهی‌بخشی عمومی برای کودکان در استان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول والدگری در فضای مجازی، کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی و همچنین ایجاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در قالب انتشار محتوا‌های آموزشی در رسانه‌های نوین از مهم‌ترین موضوعات این پویش است.

 

 

 

 

نظر شما