شناسهٔ خبر: 52039775 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طارمی: متاسفم که نتوانستم مردم را خوشحال کنم

ملی پوش تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: متاسفانه نتواستم با کسب جایزه پوشکاش باعث افتخار مردم ایران شوم.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان- امشب مراسم برترین‌های فیفا برگزار شد و گل های مهدی طارمی ملی پوش ایرانی تیم فوتبال پورتو به همراه اریک لاملا و پاتریک شیک به عنوان نامزد‌های جایزه پوشکاش تعیین شده بود که در نهایت گل لاملا به عنوان بهترین گل سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

مراسم بهترین‌های فیفا چگونه برگزار شد؟

 به دلیل همه گیری ویروس کرونا در جهان، افراد به صورت مجازی در این مراسم شرکت کردند. باعث افتخار هر فوتبالیستی است که در مراسم برترین‌های فیفا شرکت کند.

 درباره انتخاب شدن گل لاملا به عنوان برنده جایزه پوشکاش چه نظری دارید؟

گل لاملا خیلی زیبا بود و برخی ملاک‌ها برای انتخاب شدن به عنوان برنده جایزه پوشکاش وجود دارد، اما متاسفانه نتوانستم باعث افتخار مردم ایران شوم. همین که توانستم جزو سه نامزد جایزه پوشکاش باشم، افتخار بزرگی است، اما دوست داشتم افتخار برنده شدن را برای مردم ایران و افرادی که از من حمایت کردند، کسب کنم.

شرایطت شما در تیم پورتو چگونه است؟

خدا را شکر شرایطم در پورتو بسیار خوب است و تاکنون نتایج خوبی کسب کرده ایم و امیدوارم با حفظ این روند امسال نیز قهرمان لیگ شویم. من تلاش می‌کنم با بازی های خوبم در پورتو راهی را برای ورود بازیکنان ایرانی به اروپا فراهم کنم. من نسبت به سال گذشته با اعتماد به نفس بیشتری در پورتو بازی می‌کنم و با بازیکنان نیز بیشتر هماهنگ شده ام.

آیا به حضور در تیمی بزرگ تر فکر می‌کنید؟

من هنوز با تیم پورتو قرارداد دارم و تصمیم گیری برای انتقال به تیم دیگری برعهده مسئولان باشگاه پورتو است، اما من در حال حاضر در پورتو شرایط خوبی دارم. من تمام تلاشم را می‌کنم که همیشه در بهترین وضعیت باشم.

وضعیت تیم ملی فوتبال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبم ملی تاکنون نتایج بسیار خوبی در مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر کسب کرده است و فقط به یک امتیاز دیگر برای صعود به جام جهانی نیاز دارد، اما باید هر چهار بازی آینده را پیروز شویم تا در قرعه کشی جام جهانی در سید خوبی قرار بگیریم. بین من و اسکوچیچ سرمربی تیم ملی یک سوء تفاهمی پیش آمد و من با او صحبت کردم  و این موضوع حل شد. خیلی‌ها این موضوع را مشکل یا دعوا ارزیابی کردند، اما چنین چیزی وجود نداشت و در آن مقطع تصمیم گرفته شد که من به اردوی تیم ملی دعوت نشوم و از اول نیز مشکلی بین من و اسکوچیچ وجود نداشت.

قبل از بازی های تیم ملی فوتبال کشورمان با لبنان و سوریه اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی مصاحبه ای با یک نشریه کروات درباره بازیکنان ایرانی انجام داده بود که بلافاصله طارمی در توئیتی به این مصاحبه واکنش نشان داد و در پی این موضوع اسکوچیچ،  طارمی را برای دیدار مقابل لبنان و سوریه به تیم ملی دعوت نکرد.

فدراسیون برای این که از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم، باید چه کارهایی انجام دهد؟

تمام کشور‌ها تلاش می‌کند که در جام جهانی بازی کنند و باید یک برنامه ریزی خوب داشته باشیم تا پس از چندین دوره حضور در جام جهانی این بار از گروه مان صعود کنیم. ما از کره جنوبی و ژاپن چیزی کم نداریم و می‌توانیم مثل آن‌ها از گروه مان صعود کنیم. ما ظرفیت خوبی داریم و فقط باید با یک برنامه ریزی خوب این اتفاق را رقم بزنیم. شفاف سازی بهترین کار است و ما در هر دوره‌ای که در جام جهانی حضور داشته ایم مبالغی از فیفا گرفته ایم و این پول می‌تواند باعث پیشرفت فوتبال کشورمان شود. تیم پرسپولیس در سه سال اخیر ۲ بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است، اما چرا نباید امسال در این مسابقات حضور داشته باشد.  اگر تیم‌های باشگاهی و تیم ملی ما یک برنامه ریزی و سازماندهی خوب داشته باشند، حتی می‌توانند قهرمان لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت های آسیا شوند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما