شناسهٔ خبر: 52039498 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

شناسایی و رهگیری پهپاد ترکیه از سوی جنگنده‌های یونان

فارس

رسانه‌ها از پرواز یک پهپاد ترکیه بر فراز یک جزیره یونان و رهگیری شدن آن از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی یونان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، رسانه‌ها از شناسایی و رهگیری یک فروند پهپاد ارتش ترکیه بر فراز یکی از جزایر یونان در جنوب شرقی دریای اژه خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از رسانه‌های یونانی، یک فروند پهپاد ترکیه بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی بر فراز جزیره «کندلیوسا» در دریای اژه  پرواز کرد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع یونان، این پهپاد در ارتفاع ۱۹۰۰۰ پایی ساعت ۱۳:۲۳ به وقت محلی بر فراز جزیره کندلیوسا  در غرب «نیسیروس» به پرواز درآمد. این پرواز از سوی جنگنده‌های یونان شناسایی و رهگیری شد. در این گزارش  به نوع پهپاد ترکیه  هیچ اشاره‌ای نشده است.

روز یکشنبه نیز یک فروند پهپاد ترکیه دو بار بر فراز جزیره کندلیوسا در جنوب شرقی دریای اژه پرواز کرد. این پروازها صبح یکشنبه در ارتفاع ۱۹۰۰۰ پایی انجام شد.پهپادهای ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون چهار بار بر فراز کندلیوسا پرواز کرده‌اند.

دو هفته پیش وزارت دفاع یونان اعلام کرده بود که ترکیه اقدام به اعزام ۲۵ هواپیمای نظامی از جمله ۲۰ جنگنده «اف-۱۶»، سه جت جاسوسی «سی ان ۲۳۵» ، یک پهپاد و یک بالگرد به حریم هوایی این کشور کرده بود.

روابط بین ترکیه و یونان، دو عضو ناتو که اغلب دچار تنش بوده به طوری که سال گذشته  این روابط به شدت رو به وخامت گذاشت و کشتی‌های جنگی در شرق مدیترانه در نزاع بر سر مرزهای دریایی و حقوق انرژی با هم روبرو شدند.یونان و ترکیه  دردرگیری بر سر اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند. 

نخست وزیر یونان اخیرا گفت، اگر ترکیه می‌خواهد روابط دوجانبه با اتحادیه اروپا راعادی کند، باید به اقدام‌های تحریک آمیز خود در دریای اژه، مدیترانه شرقی و علیه یونان پایان دهد.

وزیر دفاع ترکیه  نیز در مقابل  یونان را به سوء‌ استفاده از عضویت در اتحادیه اروپا متهم کرد.«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، یونان را به سوء استفاده از عضویت در اتحادیه اروپا به منظور سرپوش گذاشتن بر اقدامات غیرقانونی و تهاجمی خود در دریای اژه و  شرق دریای مدیترانه متهم کرد  و گفت: «علی‌رغم درخواست‌های و ‌نیات مثبت ما برای گفت‌وگو، یونان تلاش می‌کند تا هر حقیقتی را تحریف کند و خود را به عنوان یک کشور قربانی نشان دهد.»

نظر شما