شناسهٔ خبر: 52039320 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با صدور بیانیه ای صورت گرفت؛

واکنش عربستان به هدف قرار گرفتن عمق امارات از سوی ارتش یمن

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه ای به حمله ارتش یمن به عمق امارات که در پاسخ به تداوم تجاوز علیه ملت یمن صورت گرفت، واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واس، وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای به هدف قرار گرفتن عمق امارات از سوی ارتش یمن که در پاسخ به تداوم تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی صورت گرفت، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی که سرکردگی ائتلاف متجاوز به یمن را برعهده دارد این اقدام یمنی‌ها را که در واکنش به تداوم تجاوزات علیه ملت یمن صورت گرفت، محکوم کرد و افزود که در کنار امارات ایستاده است.

وزارت خارجه عربستان سعودی همچنین با طرح اتهامات واهی و بی اساس، مدعی شد که «حوثی ها (نیروهای انصارالله) تهدیدی برای ثبات و صلح و امنیت در منطقه و جهان هستند».

گفتنی است که منابع رسانه‌ای روز دوشنبه از انفجار ۳ تانکر حامل نفت در منطقه «المصفح» در امارات خبر دادند.

به دنبال وقوع انفجار مذکور آتش سوزی گسترده‌ای در منطقه المصفح به وقوع پیوست. پلیس ابوظبی ضمن تأیید خبر وقوع انفجار در منطقه المصفح گفت: در پی انفجار تانکرهای سوخت، ۳ نفر کشته و ۶ نفر دیگر مجروح شدند.

بنا بر اعلام پلیس، یک آتش‌سوزی هم در محوطه ساخت‌وسازهای جدید در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی روی داد اما تلفاتی به دنبال نداشت.

به دنبال انتشار این خبرها، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در یک عملیات راهبردی عمق خاک امارات را هدف قرار دادیم.

نظر شما