شناسهٔ خبر: 52039091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لغزندگی جاده‌های استان تهران/تردد در محورهای مواصلاتی روان است 

تهران- ایرنا- معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: با توجه به بارش باران و برف در استان، جاده‌ها در مناطق کوهستانی لغزنده اما همه راه‌ها باز و تردد در محورهای مواصلاتی روان است.

صاحب‌خبر -

عادل مصدقی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل انباشت برف در کناره راههای کوهستانی، احتمال یخ زدگی بدلیل کاهش شدید دما و پدیده مه گرفتگی و کولاک در گردنه ها همچون جاده هراز (گردنه امامزاده هاشم) وجود دارد.

وی توصیه و تاکید کرد که مسافران از سفرهای غیرضرور در این روزها خودداری کنند.

مصدقی ادامه داد: این سامانه بارشی از بامداد جمعه ۲۴ دیماه جاری فعال شده و به صورت متناوب با شدت های کم تا زیاد و بسیار زیاد در سطح استان فعال است و تداوم می یابد.

به گفته وی ٢٦٧ نفر از راهداران با ١٣٦ دستگاه در حال برف روبی از ٢ هزارو ٢٨ کیلومتر - باند راه‌های اصلی و نمک و شن پاشی به میزان هزار و ١٦٢ تن در این مسیر هستند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران اضافه کرد: ٦٠ نفر از راهداران نیز با ٣٤ دستگاه مشغول برف روبی ۵۱۰ کیلومتر - باند از  راه‌های روستایی و نمک و شن پاشی به میزان ٣٧٠ تن در این مسیرها هستند.

وی اظهار داشت: براساس تحلیل و پیش بینی سازمان هواشناسی بارش برف و باران از ساعت ١٢:٣٠ دقیقه امشب در محور فیروزکوه محدوده های (دماوند، سربندان، فیروزکوه، ورسک و گدوک پل سفید و دوآب) و محدوده های (پل سفید و دوآب و شیرگاه) آغاز می شود و تا ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه ۲۸ دیماه ادامه دارد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران اضافه کرد: همچنین براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی بارش برف از مورخ ٢٧ دی در محور هراز، محدوده (آبعلی، مشاء، رینه ، گزنک، پلور، آب اسک، بایجان و پنجاب) و محدوده "شاه زید" آغاز و تا ۱۲:۳۰ دقیقه  ۲۸ دیماه ادامه می یابد.

مصدقی  گفت: همچنین بارش برف از هم اکنون در آزاد راه تهران – شمال (قطعه اول) آغاز و تا ۰۹:۳۰ دقیقه روز  سه شنبه ۲۸ دیماه ادامه دارد.

نظر شما