شناسهٔ خبر: 52039078 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تمام مدیترانه در تیررس بمب افکن Tu-22M3 روسیه

با عملیاتی شدن پرواز بمب افکن Tu-22M3 روسیه از پایگاه حمیمیم سوریه، تمام منطقه دریای مدیترانه در تیررس این بمب افکن دور بُرد روسیه قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پرواز بمب افکن‌های Tu-22M3  روسیه از پایگاه حمیمیم سوریه عملیاتی شده است.

«سرگئی کوبیلاش» فرمانده نیروی هوایی دور بُرد روسیه در مصاحبه‌ای گفت که با عملیاتی شدن پرواز بمب افکن Tu-22M3  از پایگاه هوایی حمیمیم سوریه، این بمب افکن می‌تواند به تمام اهداف در دریای مدیترانه دست پیدا کند.

وی اضافه کرد: «فرود و عملیات هواپیمای Tu-22M3  از پایگاه هوایی حمیمیم رویداد مهمی است».

فرمانده نیروی هوایی دور بُرد روسیه اضافه کرد: «نخست، خدمه نیروی هوایی هواپیماهای دور بُرد استفاده از پایگاه هوایی جدید را تمرین کرده و حضور نیروی هوایی دور بُرد روسیه در منطقه مدیترانه را اعلام کردند».

کوبیلاش اضافه کرد: «همچنین خدمه تعامل با نیروی دریایی که در تاسیسات دریایی منطقه بودند را تمرین کرده و تایید شد که بمب افکن Tu-22M3 محدوده‌ای از قابلیت‌ها برای هدف قرار دادن اهداف در سرتاسر منطقه دریای مدیترانه را دارا می‌باشد».

این خبر در حالی منتشر می‌شود که ماه پیش وزارت دفاع روسیه خبر داد که تولید انبوه موشک‌های ابرفراصوت مرگبار «زیرکان» با سرعت ۶۶۷۰ مایل در ساعت را در بحبوحه تنش‌های شدید با غرب آغاز کرده است.

 مجوز تولید این موشک در مقیاس کامل در یک کارخانه فوق سری  در «روتوو»، نزدیک مسکو، پس از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز اخیر موشک صورت صادر شده است.

یک منبع آگاه گفت: «تولید انبوه موشک‌های زیرکان در حال انجام است، اگرچه آزمایش‌های پرتاب‌های سطحی این محصول ادامه خواهد داشت.»

تلویزیون دولتی روسیه این موشک ابرفراصوت را به عنوان سلاح منتخب ولادیمیر پوتین برای از بین بردن شهرهای آمریکا در صورت درگیری اتمی معرفی کرده است.

این موشک چند منظوره مافوق صوت برای حمله به اهداف دریایی و زمینی طراحی شده و می‌تواند اهدافی را در فاصله بیش از 625 مایلی هدف قرار دهد. موشک زیرکان روی ناوچه‌های روسی و بعداً در زیردریایی‌ها مستقر خواهد شد.

انتهای پیام/.

نظر شما