شناسهٔ خبر: 52038999 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

پیش بینی هوای۲۸ دی ماه؛

سرما و یخبندان در ۲۵ استان کشور ادامه دارد/ تداوم برف‌ و کولاک‌

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه 28 دی ماه در ۲۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود، گفت: سه شنبه در پایتخت برف و باران داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین،صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور به بارش برف و باران در روز جاری خصوص در استان‌های لرستان، کردستان، کرمانشاه، شرق گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی در تهران، البرز، زنجان و قزوین اشاره کرد.

وی افزود: 28 دی گستره فعالیت سامانه بارشی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور است و در جنوب فارس، جنوب بوشهر، جزایر غرب خلیج فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش‌ها شدت بیشتری دارد و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف و در مناطق جنوبی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا در دامنه‌های جنوبی البرز مرکز و غرب کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و اواخر وقت فردا این سامانه از شرق کشور خارج خواهد شد.

ضیائیان با بیان اینکه روز چهارشنبه هوای سرد در اغلب نقاط کشور حاکم خواهد بود، گفت: بعدازظهر چهارشنبه موج دیگری از شمال غرب وارد کشور می‌شود و بدین ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و غرب کرمانشاه بارش برف خواهیم داشت.

وی افزود: روز پنج‌شنبه ۳۰ دی در غرب و شمال غرب کشور، ارتفاعات خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد همچنین سواحل شمالی کشور بارش برف و باران خواهیم داشت و در این مدت در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: پنج‌شنبه بارش‌ها اغلب به صورت برف است و شدت بارش‌ها در استان‌های مازندران، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، شرق گیلان و غرب کردستان خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز جمعه یکم بهمن در شرق مازندران و گلستان بارش شدید خواهیم داشت و در خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی می‌شود و شرق دریای خزر مواج خواهد بود.

وی با اشاره به ماندگاری هوای سرد در اغلب نقاط کشور خصوصاً نیمه شمالی تا پایان هفته گفت: فردا در غرب کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه و در جنوب غرب ۵ تا ۷ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش مصرف حامل‌های انرژی، یخبندان و احتمال خسارت به ماشین‌آلات و تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل در این مدت، ‌گفت: توصیه می‌شود محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضدیخ در خودروها و سایر ماشین آلات و مدیریت حامل‌های انرژی در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش برف و باران و به تدریج وزش باد شدید، بعدازظهر نیمه‌ابری و شب صاف همراه با کاهش دما خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۵ درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: 28 دی ارومیه با کمینه دمای ۱۲ درجه زیر صفر، تبریز با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر و سنندج و همدان با کمینه دمای ۱۵ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: سه شنبه در ۲۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود. 

منبع: فارس

نظر شما