شناسهٔ خبر: 52038843 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

لاوروف:

اوکراین زیر سلطه وزارت امور خارجه آمریکاست/ منتظر پاسخ واشنگتن هستیم

وزیر امور خارجه روسیه، اوکراین را کشوری تحت سلطه وزارت امور خارجه آمریکا خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از تاس، سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه کرواسی گفت: اوکراین زیر نظر وزارت امور خارجه آمریکاست؛ تا حدی که واشنگتن می‌تواند مقام‌های کی یف را به رعایت توافقات مینسک مجبور کند.

وی افزود: این موضوع در نشست دوجانبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ژوئن گذشته در ژنو بررسی شد. در آنجا دیدیم و شنیدیم که آمریکا چه درک و فهمی دارد و منظورش از ماهیت توافقات مینسک و وضعیت دونباس چیست.

وزیر امور خارجه روسیه عنوان کرد: شخصیت‌های رسمی آمریکا اطلاعات کاملاً گمراه‌کننده‌ای درباره تحرکات روسیه منتشر می‌کنند تا بهانه‌ای برای به اصطلاح «حمله روسیه به اوکراین» فراهم کنند.

لاوروف گفت: سیگنال‌هایی وجود دارد که معتقدیم در روزهای آینده تماس‌هایی در زمینه تضمین‌های امنیتی پیشنهادشده به‌وسیله روسیه انجام خواهد شد. مسکو امیدوار است پاسخ وعده داده شده از سوی واشنگتن و ناتو را در زمینه تضمین‌های امنیتی دریافت کند.

وی تصریح کرد: بسیار انتظار داریم درباره پیش‌نویس اسنادی که روسیه به آمریکا و اعضای ناتو تحویل داده بود پاسخ‌های مشخصی دریافت کند.

انتهای پیام/۴۰۳۳/

نظر شما