شناسهٔ خبر: 52038807 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مهمترین اقدامات مرکز نوآوری مشهد در ۱۰۰ روز

مدیـر مرکـز نـوآوری شهری شهرداری مشهد مهمترین اقدامات و عملکردهای این مرکز را از ۱۵شهریورماه تا ۲۵ آذرماه سال‌جاری تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، غلامرضا عباس زاده با بیان مهمترین اقدامات مرکز نوآوری شهری مشهد، گفت: برگزاری ۹ رویداد کسب و کار از جمله رویداد کارآفرینی ناب، آینده منابع انسانی، دیجیتال مارکتینگ، از رؤیا تا واقعیت، منتورینگ نشانی و علم داده بوده است که در جهت توانمندسازی افراد و تیم‌های خلاق و نوآور به منظور آغاز و بهبود کسب و کارها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری ۱۸ کارگاه و جلسه کارآفرینی و کسب و کاری که در این کارگاه‌ها و جلسات آموزشی و ترویجی، نحوه ورود به بازار و شروع کسب و کار آموزش داده می‌شود، برگزاری ۶ رویداد با عنوان میلان نوآوری که رویدادهای میلان نوآوری به منظور معرفی شرکت‌های حاضر در کارخانه نوآوری شهری در سه شنبه‌های هر هفته صورت می‌گیرد و افراد شرکت کننده در این رویدادها به شبکه سازی و تیم سازی می‌پردازند.

مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد در خصوص دیگر اقدامات این مرکز، افزود: ۳۰ جلسه مشاوره ۳۰ دقیقه‌ای در هفته کارآفرینی برگزار شد که به صورت رایگان افراد خبره، مدیران کسب و کارهای موفق، نسبت به مشاوره افراد و تیم‌های درخواست کننده پرداختند.

وی تصریح کرد: برگزاری چهار وبینار آنلاین، با موضوعات توانمندسازی کسب و کارهای حاشیه شهر و جایگاه نوآوری و کارخانه نوآوری در مدیریت شهری و برگزاری شش جلسه کارگروه علمی نوآوری باز جزو دیگر اقدامات این مرکز بوده است.

عباس زاده تصریح کرد: کارگروه علمی نوآوری، مرجعی برای بررسی محصولات و خدمات نوآورانه و قابلیت بکارگیری آن در حوزه‌های شهری است که در این کارگروه، محصولات و خدمات با توجه به قابلیت کاربرد آن برای شهرداری، ارائه می‌شود و در نهایت بر اساس بررسی‌های لازم، شیوه و شرایط قرارداد و نحوه استفاده از محصولات و خدمات در شهرداری یا اجرای آن، مشخص می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری چهار رویداد هم آفرینی شهری که در این نوع رویداد، شرکت کنندگان با انگیزه و خلاق با گرایش در حوزه برنامه‌ریزی و طراحی معماری، شهرسازی، فضای سبز، محیط زیست، طراحی صنعتی، گرافیک، مجسمه‌سازی و نقاشی گرد هم می‌آیند و ضمن آشنایی با سرفصل‌های مهم این دوره به خلق اثر با کمک منتورهای رویداد می‌پردازند.

مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد با اشاره به مشارکت در برگزاری ۳۴ رویداد کسب و کاری، گفت: در رویدادهای مشارکتی، شرکت‌ها، دانش بنیان‌ها، شتاب دهنده‌ها با همکاری مرکز نوآوری شهری و در فضای کارخانه نوآوری مشهد رویدادهایی با موضوعات کسب و کاری و توانمندسازی برگزار می‌کنند؛ نقش مرکز نوآوری شهری به صورت حمایتی و اختصاص فضا برای برگزاری این رویدادها است.

وی از مشارکت در برگزاری ۲۸ نشست و رویداد حوزه مدیریت شهری به عنوان دیگر اقدام مهم این مرکز یاد کرد و گفت: برنامه‌ها و رویدادهایی که ویژه حوزه‌های مختلف مدیریت شهری، برگزار می‌گردد و ارتباط با خلاقیت و نوآوری در شهرداری دارد مانند رویدادهای تهیه برنامه‌های تعاملی در حوزه‌های مختلف، طرح چالش‌های مهندسی معکوس و ارائه دستاوردها و تجربیات به دست آمده از جمله این رویدادها است.

نظر شما