شناسهٔ خبر: 52038709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست دانشگاه لرستان:

خاطرات زندگی شهدا ضبط و مستندسازی شوند

آزیتا یوسفیان

سرپرست دانشگاه لرستان گفت: خاطراتی که از زندگی شهدا بیان می‌شود باید ثبت، ضبط و مستندسازی شوند.

صاحب‌خبر -

علی نظری در دیدار دانشگاهیان لرستان با خانواده‌ شهیدان «حسین‌پور و هوشمندبیرانوند»  با بیان اینکه تکریم خانواده‌های معظم شهدای سرافراز، یک وظیفه همیشگی برای همه ماست و حضور در منازل خانواده‌های معظم شهدا یک افتخار دینی، معنوی و فرهنگی است، گفت: صبر و پایداری حضرت ام‌البنین(ع) که چهار فرزندش در راه اسلام شهید شدند الگویی بی‌نظیر از تربیت اسلامی است.

خاطراتی که از زندگی شهدا بیان می‌شود باید ثبت، ضبط و مستندسازی شوند

وی افزود: خاطراتی که از زندگی شهدا بیان می‌شود باید ثبت، ضبط و مستندسازی شوند.

 سرپرست دانشگاه لرستان گفت: باید بتوانیم یک مجموعه ارزشمند و غنی درباره زندگی شهیدان سرافراز استان از جمله شهدای دانشجوی لرستان، داشته باشیم و این‌گونه مجموعه‌ها برای آیندگان، سرمایه‌های ارزشمند معنوی و تاریخی خواهند شد.

نظری با بیان اینکه فعالیت‌های مربوط به تبیین راه شهیدان سرافراز، باید با تأکید بر انتقال به نسل جوان و دانشجو، متنوع‌تر، گسترده‌تر و اثرگذارتر شوند، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به‌زودی یک بخش ویژه گرامیداشت مقام ۱۱۰ شهید دانشجوی استان توسط واحد فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان در صفحه‌ اصلی تارنمای دانشگاه لرستان، ایجاد می‌شود.

یاد و خاطره شهیدان سرافراز، کمتر از شهادت نیست

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان در این دیدار، گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا، خودش یک افتخار بزرگ است که نصیب ما شده است و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز، کمتر از شهادت نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی‌کن‌کبود افزود: نگاه به زندگی‌نامه شهیدان سرافراز نشان می‌دهد آنها چه‌قدر انسان‌های الهی، معنوی و بزرگی بودند که دست از هر آنچه تعلقات دنیوی است کشیدند و به خاطر دفاع از انقلاب و اسلام، جان خود را ایثار کردند.

حاتمی گفت: همه ما در هر جایگاهی که هستیم مدیون خون شهدای سرافراز هستیم و رسالت داریم همیشه به یاد شهدا باشیم و خانواده‌های معظم شهیدان را مورد تکریم قرار بدهیم.

انتهای پیام

نظر شما