شناسهٔ خبر: 52038689 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

توماس توخل سرمربی سال فیفا شد

توماس توخل به عنوان سرمربی سال فیفا انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تقریباً در اواسط فصل گذشته بود که بعد از نتایج ضعیف و نا امید کننده چلسی تحت هدایت فرانک لمپارد بالاخره صبر سران این باشگاه به پایان رسید و این سرمربی انگلیسی برکنار شد.

 

نهایتا بعد از گمانه زنی های زیادی که در مورد سرمربی جدید آبی ها وجود داشت این توماس توخل بود که به استمفوردبریج آمد.‌ سرمربی آلمانی چند هفته قبل از انتخاب به عنوان سرمربی چلسی از هدایت پاری‌سن‌ژرمن برکنار شده بود و همین موضوع باعث شد که انتقاداتی نسبت به انتخاب او مطرح شود.

 

 

 

 

با این حال توماس توخل از همان روزهای ابتدایی حضور خود در جمع آبی‌های لندن توانست تحول قابل توجهی در چلسی به وجود بیاورد. او چلسی را در حالی تحویل گرفت که این تیم در اواسط جدول حضور داشت اما نهایتاً با آبی‌ها سهمیه لیگ قهرمانان اروپا گرفت.

 

اما اوج کار سرمربی آلمانی لیگ قهرمانان اروپا بود. جایی که چلسی تحت هدایت توماس توخل موفق شد یکی پس از دیگری رقبای خود را شکست داده و با پیروزی در بازی فینال مقابل منچسترسیتی جام قهرمانی را بالای سر ببرد. همه این مسائل باعث شد که توخل دقایقی پیش در مراسم بهترین های فیفا به عنوان سرمربی سال 2021 فوتبال دنیا انتخاب شود.

 

 

 

 

توماس توخل در حالی این عنوان را از آن خود کرد که رقبای سرسختی مثل روبرتو مانچینی داشت که با تیم ملی ایتالیا موفق شده بود یورو را فتح کند. همچنین پپ گواردیولا دیگر رقیب توخل در راه فتح این جایزه بود.

نظر شما