شناسهٔ خبر: 52038642 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

انتقاد عضو شورای شهر اراک از عدم تعیین تکلیف آرامستان

عضو و خزانه‌دار شورای اسلامی شهر اراک گفت: بخشی از اراضی آرامستان این کلانشهر بلاتکلیف مانده که نیاز است شهرداری با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری و گزارش آن را به شورای شهر ارسال کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عسگری در بیست و پنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک، ضمن انتقاد در خصوص تعیین تکلیف وضعیت اراضی آرامستان اراک، اظهار کرد: شهرداری اراک ۳۲ هکتار از اراضی ضلع جنوبی فاز یک آرامستان را خریداری کرده و به صورت قانونی دارای سند است، اما به دلیل بعضی مسائل، اختلافی بعد از پیگیری‌های متعدد با مصوبه شورای تأمین تنها دو هکتار از مساحت ۳۲ هکتاری آرامستان تعیین تکلیف شده و مابقی مساحت بلاتکلیف مانده که نیاز است شهرداری با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری و گزارش آن را به شورای شهر ارسال کند.

وی در خصوص بحث اراضی ۹۰ هکتاری مشاغل مزاحم و آلاینده که مصوبه شوراهای گذشته شهر اراک را دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه شهرداری تاکنون پیگیری‌های مطلوبی در این خصوص نداشته و طبق آخرین اخبار و گزارش‌های دریافتی از ۹۰ هکتار این اراضی ۴۶ هکتار باقی مانده و قطعاً اگر پیگیری لازم صورت نگیرد این ۴۶ هکتار باقی مانده نیز از دست می‌رود، لذا انتظار می‌رود که شهرداری گزارشی از روند پرداختی برای خرید زمین مشاغل مزاحم، به شورای شهر ارائه دهد تا تصمیمات لازم و منطقی گرفته شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ما فقط از خرید اتوبوس صحبت می‌کنیم. اما این سوال وجود دارد که شهر اراک بر اساس استاندارد جمعیتی به چند دستگاه اتوبوس نیاز دارد؟ پاسخ دقیق و کارشناسی به این سوال، به شهرداری و شورا کمک می‌کند تا تصمیم درستی برای خریداری اتوبوس داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم که آیا در شهرداری عزمی برای خرید اتوبوس با مصوبه شورای شهر جهت تأمین اعتبار وجود دارد یا خیر زیرا با پیگیری‌های لاک‌پشتی کاری از پیش نمی‌رود، گفت: در کارگروه منابع انسانی و کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مصوب شد که شهرداری بدون مصوبه شورا، جذب نیروی جدید نداشته باشد، اما هر روز خبر جدید می‌رسد که شهرداری با عناوین و شیوه‌های مختلف اقدام به جذب نیرو می‌کند.

عسگری در خصوص روند تبدیل وضعیت نیروهای مستخدم موقت به قرارداد کار معین و آزمون نیروهای شرکتی، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر، همواره بر این موضوع تاکید دارد که نیروهای باسابقه کاری بالای شهرداری، تبدیل وضعیت شوند.

نظر شما