شناسهٔ خبر: 52038569 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مشاهده یوزپلنگ ایرانی در یزد پس از ۶ سال + عکس

اقتصاد ایران: "هومینو" یوزپلنگ نر ۱۱ ساله در پناهگاه حیات وحش آریز در شهرستان بافق استان یزد که از سال ۱۳۹۴ تصویری از آن ثبت نشده بود, مجددا رویت شد.

صاحب‌خبر -
- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نیره پورملائی, سرپرست اداره کل محیط زیست استان یزد, در رابطه با مشاهده "هومینو" گفت: در تاریخ 10/26/ 1400 محیط‌بانان علی خواجه و عباس دادگر در حین گشت و پایش پناهگاه حیات وحش آریز شهرستان بافق، متوجه حضور یک فرد یوزپلنگ آسیایی شده و موفق به ثبت تصویر از این گونه شدند.

وی افزود: پس از اینکه بررسی تصاویر توسط کارشناسان حوزه حیات وحش اداره کل محیط زیست استان و متخصصین مربوطه و از طریق کلیدهای شناسایی موجود انجام شد، مشخص شد که این یوزپلنگ قبلاً ثبت شده و نام آن "هومینو" و جنسیت آن نر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد اظهار کرد: این یوز نخستین بار در سال 1392 در نزدیکی رودخانه هومینو واقع در پناهگاه حیات وحش دره انجیر مشاهده شده بود و به همین دلیل، نام "هومینو" برای آن انتخاب شد. آخرین بار حضور این یوزپلنگ نر در شهریور سال 1394 در پناهگاه حیات وحش دره انجیر مشاهده شده بود و از آن تاریخ تاکنون تصویر و یا مستندی از این فرد ثبت نشده بود.

پورملائی خاطرنشان کرد: به منظور پایش جمعیت یوزپلنگ آسیایی و اطلاع از آخرین وضعیت آن در استان یزد، مطالعه‌ای در این خصوص توسط کارشناسان در حال انجام است.

پایش و نظارت در محیط زیست , پایش و نظارت در محیط زیست ,

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما