شناسهٔ خبر: 52038552 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بازدید مسئولان از روستای مرادآباد اراک:

تاکید نماینده مجلس برای مرمت بنای تاریخی مراد آباد

آصفری بر مرمت و بازبینی بناهای تاریخی و مذهبی روستای مرادآباد تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمد حسن آصفری»، نماینده مردم شریف اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه امروز 27 دی ماه در روستای مرادآباد حضور پیدا کرد و از نزدیک با اهالی این روستا گفتگو و در جریان مسائل و  مشکلات آنان قرار گرفت.

 

«آصفری» در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از اهالی روستا به دلیل تلاش های که در راستای آبادی و آبادانی روستا انجام می دهند، بیان کرد: دستگاه های اجرایی استان نیز ملزم هستند که مصوبات جلسه را هرچه سریعتر اجرایی کنند.

 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روستاها باید آباد و محلی مناسب برای زندگی روستائیان باشند، افزود: آبادی و آبادانی روستا ها راهی برای جلوگیری از مهاجرت روسئائیان به ویژه قشر جوان است و این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

 

این مقام مسئول همچنین به وجود بناهای تاریخی و مذهبی در این روستا اشاره کرد و ادامه داد: بناهای تاریخی و مذهبی مرادآباد میبایست در اولین فرصت مورد مرمت و بازبینی قرار گیرد چرا که این بناها می تواند محلی برای گردشگری و ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای روستا باشد.

 

وی همچنین قول مساعد برای انجام کارهایی جاری روستا داد و بیان کرد: جاده میقان و مرادآباد نیاز به بودجه مصوب دارد ولی لکه گیری آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

در ادامه این دیدار« ابوالفضل حسینی» نیز ضمن تقدیر و تشکر از مدعوین محترم به بیان مشکلات روستا پرداختند.

 

دهیار روستای مرادآباد ادامه داد: ایجاد شهرک گلخانه ای جهت اشتغال جوانان،  تعویض شبکه آب رسانی روستا،  تعریض شبکه برق و روشنایی روستا،  ایجاد چمن مصنوعی برای جوانان،  اسفالت جاده پیر مرادآباد،  مرمت بنای پیر مرادآباد، کمک به طرح درخت کاری روستا، اسفالت و جدول کشی روستا و گسترش طرح هادی روستا  از خواسته های مردم  ، دهیار و شورای اسلامی روستا بود.

 

در ادامه روسای ادارات مربوطه هرکدام مطالبی را در مورد مشکلات روستا بیان کردند.

 

همچنین سرآبادانی مدیر اداره آبفا شهرستان اراک قول دادند در بودجه سال آینده روستای مرادآباد جهت تعویض شبکه آبرسانی در اولویت اول  قرار گیرد .

 

مدیر جهاد شهرستان اراک نیز قول کامل جهت همکاری برای ایجاد منطقه گلخانه ای را دادند و مدیر اداره برق شهرستان اراک نیز قول مساعد جهت تعریض شبکه روشنایی روستا را دادند.

 

تاسیس خانه ورزش روستایی همچنین مقدمات ایجاد زمین چمن روستا و همچنین تعویض شبکه آب رسانی اسفالت از دیگر مواردی بود که قول مساعد توسط مدیران برای انجام آنها داده شد.

پایان پیام/177

نظر شما