شناسهٔ خبر: 52038551 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی:

نظارت راهی برای ارتقاء کیفیت محصولات و حمایت از تولید داخلی است

میرنظامی گفت: نظارت راهی موثر در راستای ارتقاء کیفیت محصولات و حمایت از تولیدات داخلی است.

صاحب‌خبر -

سید «سعید میرنظامی» با اشاره به اهمیت استاندارد سازی محصولات و نظارت بر محصولات تولیدی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: نظارت بر بازار مصرف استان مرکزی با انجام 5 هزار و784 بازرسی از مراکز عرضه انجام شده است.

 

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی با اشاره به اینکه این بازرسی ها در راستای طرح سالانه نظارت براجرای هماهنگ استاندارد های اجباری ( طاها) در استان در سال جاری انجام شده است، افزود: به موجب ماده‌ی 19 قانون طرح تقویت و توسعه‌ی  نظام استاندارد کارشناسان سازمان ملی استاندارد مجازند به مراکز تولید، بسته‌بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شوند و بر کیفیت فرآورده ها و خدمات تولید و عرضه شده در بازار مصرف نظارت داشته باشند.

 

 

وی  خاطر نشان کرد: نظارت ها باعث ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی، افزایش کیفیت بازار عرضه محصولات، حمایت از مصرف کننده و پشتیبانی ازتولید داخلی می شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: بازرسان اداره کل استاندارد و شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده این سازمان، ضمن نمونه برداری، نظارت و بازرسی از واحد ها و خدمات تحت پوشش، به بازرسی و نمونه برداری از کالاها و خدمات مشمول استاندارد اجباری عرضه شده در بازار مصرف، اقدام  و  نسبت به آزمون موارد نمونه برداری شده مطابق استاندارد های ملی اقدام می کنند.

 

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف طرح طاها ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد است.

 

میرنظامی اظهار داشت: طرح اجرای هماهنگ استاندارد در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از خرید و عرضه کالای بدون علامت استاندارد و با کیفیت پایین اجرا می شود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: آحاد مردم می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها و فرآورده ها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از زمان اعتبار پروانه استاندارد و مشخصات دیگر کالا مطلع شوند .

پایان پیام/177

نظر شما