شناسهٔ خبر: 52038507 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جایزه گل سال برای لاملا

دست طارمی به جایزه پوشکاش نرسید

مهدی طارمی نتوانست جایزه بهترین گل سال یا جایزه پوشکاش را از آن خود کند و این عنوان به اریک لاملا رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه مراسم بهترین های سال 2021 از نظر مجله فرانس فوتبال برگزار شد، نوبت به مراسم بهترین های فیفا در سال 2021 رسید. مراسمی که به د بست معروف است و در آن، بهترین بازیکن مرد سال، بهترین بازیکن زن سال، بهترین سرمربی مرد و زن سال، بهترین دروازه بان سال و بهترین گل سال انتخاب می شد.

 

حضور مهدی طارمی در میان 3 نامزد نهایی برای دریافت جایزه پوشکاش یا بهترین گل سال، باعث شد تا این مراسم برای ایرانی ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار شود. پوشکاش جایزه ای است که در 20 اکتبر 2009 توسط فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و به دستور سپ بلاتر رئیس وقت این نهاد تأسیس شد تا به مرد یا زنی اعطا شود که از نظر زیبایی بهترین گل سال را در تقویم 365 روز میلادی به ثمر رسانده باشد.

 

 

در دیدار برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته، پورتو توانست با یک گل از سد چلسی عبور کند. آن بازی به دلیل شرایط کرونایی در استادیوم بی طرف سانچز پیسخوان شهر سویا برگزار شد. طارمی در بازی رفت و به دلیل اخراج مقابل یوونتوس غایب بود و در مسابقه برگشت نیز از دقیقه 63 وارد زمین شد و در لحظات پایانی مسابقه روی پاس نانو به هوا برخاست و با ضربه ای قیچی برگردان و استثنایی، دروازه ادوارد مندی را باز کرد.

 

 

 

گل استثنایی مهدی طارمی پس از دریافت جایزه بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا، نامزد دریافت جایزه بهترین گل سال 2021 نیز شد. مرحله نخست رأی گیری برای انتخاب بهترین گل سال فوتبال جهان بین کاربران وب سایت رسمی فیفا برگزار شد و از میان 10 گلی که کاندیدا بودند، گل دیدنی مهدی طارمی به چلسی در کنار گل های پاتریک شیک مهاجم تیم ملی چک به اسکاتلند در یورو 2020 و همچنین گل اریک لاملا بازیکن تاتنهام به آرسنال در لیگ برتر انگلیس سه کاندیدای نهایی تصاحب جایزه پوشکاش لقب گرفتند.

 

اما در مراسم د بست گل رابونایی و زیبای اریک لاملا به آرسنال توانست نظر کارشناسان فیفا را به خودش جلب کند و عنوان بهترین گل سال را به خودش اختصاص دهد. تا سال 2018، برنده این عنوان کاملاً بر اساس رای هواداران در وب سایت رسمی فیفا تعیین می شد. با این حال، پس از یک جنجال در جایزه 2018، فیفا رویه را تغییر داد. پس از آن، این جایزه توسط کارشناسان منتخب فیفا تعیین می شد که برنده نهایی را بر اساس سه گل برتری که مردم به آن رای داده اند، انتخاب می کنند و کارشناسان فیفا گل لاملا را به عنوان بهترین گل سال انتخاب کردند.

 

 

 

بدین ترتیب دست مهدی طارمی به عنوان جایزه پوشکاش یا بهترین گل سال 2021 نرسید. عنوانی که مهاجم ایرانی کاملا شایستگی رسیدن به آن را داشت و حتی گل این بازیکن در نظرسنجی های فیفا نیز در رتبه نخست قرار گرفته بود اما به هر شکل نظر کارشناسان فیفا روی گل بازیکن تاتنهام بود تا فوتبال ایران به یکی از بزرگترین دستاوردهای خود دست پیدا نکند.

 

نظر شما