شناسهٔ خبر: 52038497 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ترور سه شهروند شیعه در پاکستان

در پی یک حمله تروریستی هدفمند علیه شیعیان در پاکستان، امروز (دوشنبه) سه نفر از شیعیان در حومه شهر «دیره اسماعیل خان» در شمال غرب این کشور به دست مهاجمان ناشناس کشته شدند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سه نفر از شیعیان پاکستان که از اعضای یک خانواده بودند در محل کار از سوی تروریست‌ها و به ضرب گلوله کشته شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

به گفته مسئولان گروه‌های شیعی پاکستان، خشونت‌های فرقه‌ای و قتل‌های هدفمند علیه شیعیان، شخصیت‌های علمی، مذهبی، سیاسی این کشور یکی از مسائل جدی پیش روی دولت و دستگاه‌های امنیتی است که به رغم تلاش دولت و نیروهای امنیتی برای مقابله با این گونه حملات، قتل‌های هدفمند و تروریستی همچنان ادامه دارد.

حدود ۲۵ درصد از جمعیت ۲۲۰ میلیون نفری پاکستان را شیعیان تشکیل می‌دهند.

معاون دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشرو شیعیان در پاکستان ترور شهروندان شیعه در شهر دیره اسماعیل خان واقع در ایالت خیبرپختونخوا را به شدت محکوم، و نسبت به خیز عناصر تکفیری و تروریستی ابراز نگرانی کرد.

علامه «سید احمد اقبال رضوی» از دولت پاکستان خواست تا با شناسایی عوامل این حمله و مجازات آنان به دست دستگاه‌های قضایی جلوی تخریب فضای صلح و برادری در کشور را گرفته و اجازه ندهد تکفیری‌ها زندگی مسالمت آمیز مردم این کشور را تحت تاثیر قرار دهند.

در گذشته گروه‌های ضدشیعه در پاکستان مانند داعش، سپاه صحابه و لشکر جهنگوی که از سوی دولت این کشور در فهرست گروه‌های غیرقانونی قرار گرفته است، مسئولیت حمله، ترور و بمبگذاری علیه شیعیان و مراکز آنان را برعهده گرفته بودند.

انتهای پیام/

نظر شما