شناسهٔ خبر: 52038395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکمیل بیمارستان ارتش، مقدمه برخورداری مردم راز و جرگلان از بیمارستان مجهز

خبرگزاری صداوسیما

تکمیل بیمارستان ارتش در راز و جرگلان، مقدمه برخورداری مردم این منطقه از بیمارستان مجهز و مستقل است. برای این بیمارستان ۵میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز خراسان شمالی نماینده مردم استان و نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگوی ویژه خبری شبکه اترک که با موضوع مشکلات آغاز به کار بیمارستان شهدای ارتش در راز و جرگلان، به روی آنتن رفت، از اقدام ارتش برای احداث سازه‌های بیمارستان و پشتیبانی‌های آنها قدردانی کرد و گفت: با بهره برداری از این بیمارستان، مردم از پیمودن ۱۲۰ تا ۱۳۰ کیلومتر برای بسیاری از خدمات پزشکی بی نیاز خواهند شد و البته با توجه به نیازهایی هم که دارد قرار است ۴۰۰ متر مربع دیگر هم به مساحت آن افزوده شود.

پاکمهر گفت: امیدواریم این بیمارستان ۲۷تختخوابی، تا پایان امسال به بهره برداری برسد. 

 

سید محمد پاکمهر افزود: نیاز و خواسته مردم این منطقه با جمعیت بیش از ۶۴ هزار نفر ، یک بیمارستان مجهز و استاندارد ۶۴ تختخوابی است یعنی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر یک تخت؛ که امیدواریم با اعتبارات در نظر گرفته شده، ظرف یک تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.

 

وی از اختصاص ردیف بودجه ۵ میلیارد تومانی برای این بیمارستان در سال ۱۴۰۱ و اعتبارات بیشتر هم از محل تملک و دارایی خبر داد و گفت البته برای تامین نیروی انسانی یا کادر درمان برای این بیمارستان و به طور کلی استان خراسان شمالی که کمتر برخوردار محسوب می شود، نیازمند اجرایی شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم‌.

 

 

پاکمهر افزود: بر اساس تصمیم این شورا، باید پذیرش دانشجویان پزشکی از استان‌های کمتر برخوردار افزایش یابد ( ۸۰۰ نفر در هر سال در مقایسه با سال قبل از آن).

 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بیمارستان راز و جرگلان باید از بخش های مستقل زنان، داخلی، جراحی، کودکان و حتی اتاق ایزوله مجزّا برخوردار باشد تا هر بیمار در بخش خود بستری شود و تداخل و سرایت امراض رخ ندهد.

 

نظر شما