شناسهٔ خبر: 52038276 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحلیل رسانه‌های صهیونیست از ضربه انصار الله به امارات متحده عربی

حمله مبارزان انصار الله به عمق مواضع امارات متحده عربی به عنوان بخشی از ائتلاف متجاوز و جنایتکار علیه ملت مظلوم یمن، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی با اشاره به این حملات نسبت به تکرار آن و حتی گسترش آن ابراز نگرانی کردند.

پایگاه عبری زبان نیوز وان در گزارشی تحلیلی در این رابطه نوشت: با سقوط موشک‌ها در ابوظبی کابوسی که امارات متحده عربی از زمان ورود به جهنم یمن از آن نگران بود تحقق پیدا کرد.

حوثی‌ها هواپیماهای بدون سرنشین یا موشک‌های خود را به سوی ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی گسیل داشتند.

در مقدمه تحلیل این رسانه اسرائیلی آمده است: امروز خط قرمز جنگ در یمن شکسته شده است، گروه حوثی موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین خود را که سال هاست مواضعی را در جنوب عربستان سعودی مورد هدف قرار می‌داد، به سوی امارات متحده عربی ارسال کرد و آنرا نیز هدف قرار داد.

صبح امروز بود که یحیی سریع سخنگوی حوثی‌ها مسئولیت این عملیات خارق العاده را در عمق امارات متحده عربی به عهده گرفت.

ضیف الله الشامی وزیر ارتباطات دولت حوثی هم اعلام کرد: هدف قرار دادن امارات متحده به مثابه درسی به این کشور کوچک است.

رسانه‌های عربی هم تاکید کردند اقتصاد ابوظبی پاشنه آشیل امارات محسوب می‌شود که در این حمله شاهد هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی بودیم ودر کنار آن زیان‌های سطحی نیز به فرودگاه بین المللی ابوظبی وارد شد، گرچه خبر رسید دست کم سه کارگر خارجی نیز در این حملات از پای درآمدند.

به اعتقاد نویسنده این تحلیل تا قبل از این حمله حوثی‌ها با تهاجم به عربستان سعودی و امتناع از هدف قرار دادن امارات متحده عربی، به دنبال آن بودند تا این شیخ نشین را مجاب به خروج از ائتلاف با عربستان کنند، ائتلافی که در سال 2015 برای جنگ در یمن شکل گرفته بود.

به اعتراف نیوز وان این ائتلاف تا به امروز موفق نشده است حوثی‌ها را از صنعاء پایتخت یمن خارج کنند.

به گفته یارون فریدمن تحلیل‌گر این رسانه عبری زبان، حمله اخیر انصار الله به ابوظبی بازتاب‌های ویژه خود را بر اسرائیل هم خواهد گذارد، زیرا از یک سال پیش اسرائیل و امارات متحده عربی منافع اقتصادی و راهبردی مختلفی با یک دیگر پیدا کرده‌اند.

نویسنده اعتراف می‌کند حمله حوثی‌ها به ابوظبی به این معنی است که اگر یمنی‌ها در سال‌های آتی تصمیم بگیرند هوایپماهای بدون سرنشین و موشک‌های خود را به سوی ایلات (در فلسطین اشغالی) شلیک کننده این کار را به راحتی انجام داده و اسلام را بر ما پیروز خواهند کرد.

پایگاه یانت متعلق به روزنامه یدیعوت احارانوت این حادثه را بی سابقه توصیف کرده و نوشت: اگر واقعا این یک اقدام از سوی حوثی باشد اقدامی خارق العاده صورت گرفته است، حوثی‌های طی سال‌های اخیر حملات مختلفی را در یمن علیه امارات متحده عربی انجام دادند، این اقدامات به انتقام حضور این کشور در جنگ یمن است که به رهبری عربستان در این کشور انجام می‌شود، ظهر امروز هم هشت فروند هواپیمای بدون سرنشین هم تلاش کردند تا وارد حریم هوایی عربستان شوند.

طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش حملات ائتلاف سعودی در یمن بودیم که با حملات متقابل آنها در خاک عربستان سعودی مواجه شده است، و این حملات به طور متقابل انجام می‌شدند.

اما اینبار یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد حوثی‌ها حملات خود را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه اهداف نظامی و راهبردی در ابوظبی انجام دادند، این اقدام در واکنش به افزایش حملات امارات و ادامه محاصره شهرهای یمن که تحت کنترل حوثی‌ها است صورت می‌پذیرد.

تارنمای شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در تبیین علت این اقدام انصار الله با یدیعوت احارانوت هم نظر بوده و تاکید دارد اقدام حوثی‌ها به دلیل دخالت امارات در جنگ یمن و همکاری این کشور با عربستان صورت می‌پذیرد، عربستانی که خود پایتختش همچون دیگر زیر ساخت‌های راهبردی آن از تیررس حوثی‌ها در امان نمانده است.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در برنامه‌ای تحلیلی به ارزیابی نهادهای نظامی اسرائیل از این تهاجم پرداخت و تاکید کرد نهادهای نظامی اسرائیل ساعت‌های گذشته را سرگرم ارزیابی و بررسی حملات اخیر هوایی انجام گرفته توسط حوثی‌ها علیه تاسیسات و مراکزی در دبی پایتخت امارات متحده عربی هستند.

براساس ارزیابی کارشناسان نظامی اسرائیل این حمله باید با حدود 10 فروند هواپیمای بدون سرنشین انجام گرفته باشد، این هواپیماها انتحاری بوده و موشک‌هایی هم در کنار آنها شلیک شدند.

به احتمال قریب به یقین این موشک‌ها به شکلی کاملا دقیق و هماهنگ شده از داخل یمن شلیک شده‌اند و جزو حملات بزرگ و گسترده محسوب می‌شوند که ما را به یاد حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در سال 2019 می‌اندازد.

دکتر موران زاگا محقق امور کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در دانشگاه حیفا نیز در گفتگویی در این رابطه با رادیو ارتش اسرائیل گفت: امارات متحده عربی طی سال‌های اخیر دشمن‌های زیادی را برای خود تراشیده است، این کشور در یمن، لیبی و سوریه دخالت کرده و به دنبال تکرار این کار در لبنان است.

انتهای پیام/

نظر شما